رئیس کمیته امداد امام(ره):

۴۴۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند

تهران - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: علاوه بر حمایت از ایتام و خانواده‌های نیازمندان، ۴۴۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش این کمیته هستند.

445 هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند

سید مرتضی بختیاری روز یکشنبه در همایش فعالیت ها و دستاوردهای علمی کمیته امداد امام خمینی(ره) که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه که تعدادی از دانشجویان تحت پوشش اکنون در مقطع دکترا تحصیل می کنند، افزود: نیازمندان امانت بزرگ الهی هستند که باید قدردان این نعمت باشیم.

25 آذر در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز پژوهش و از 23 تا 28 آذر ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.  

وی ادامه داد: برای شناسایی جغرافیایی نیازمندان، نیازمند یک کار علمی و پژوهشی هستیم که در این ارتباط از دانشگاه ها و حوزه های علیمه می خواهیم یاری رسان کمیته امداد باشند. 

بختیاری ضمن تبریک و گرامیداشت هفته پژوهش تصریح کرد: به فرمایش قرآن کریم احیا یک انسان احیا تمام انسان ها است که برای انجام این ماموریت عظیم نیازمند مدل های جدید با یک کار علمی و پژوهشی هستیم.

وی با بیان اینکه از سال 96 در عرصه پژوهش، فعالیت جدیدی با همکاری برخی از دانشگاه ها در 32 شهرستان کشور آغاز شده، گفت: ایجاد اشتغال و تهیه مسکن فقط بخشی از اقداماتی است که باید برای نیازمندان تحقق یابد از این رو توانمند سازی فکر واندیشه از این مقوله ها مهم تر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: در این ارتباط شناسایی فقر و فقر زدایی نیز از دیگر اولویت ها و فعالیت های کمیته امداد است.

وی درمورد بودجه کمیته امداد نیز گفت: با توجه به حجم فعالیت های گسترده، بودجه تخصصی دولت فقط جوابگوی 46.7 درصد هزینه های کمیته امداد است درحالیکه بقیه هزینه ها توسط مردم و خیرین تامین می شود.

در پایان این همایش که با حضور برخی دانشگاه ها و مسوولان کشوری برگزار شد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و کمیته امداد امام خمینی(ره) به امضا رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان