یک هزار و ۱۰۰ متقاضی مسکن ملی در همدان نام‌نویسی کردند

همدان- ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در نخستین مرحله از طرح اقدام ملی و تولید مسکن یک هزار و ۱۰۰ متقاضی موفق به نام‌نویسی در سامانه این طرح شده‌اند.

یک هزار و 100 متقاضی مسکن ملی در همدان نام‌نویسی کردند

داریوش حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله دوم طرح اقدام ملی و تولید مسکن، سهمیه ثبت نام واحدهای مسکونی افزایش می‌یابد و نفرات بیشتری از مردم استان می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان به دنبال بررسی آمار متقاضیان مسکن ملی در همدان هستند، عنوان کرد: تعدادی از افرادی که در مرحله نخست ثبت‌نام کردند، شرایط دریافت مسکن ملی را ندارند که پس از بررسی کارشناسان، ثبت‌نام آن‌ها لغو می‌شود.

حسینی بیان کرد: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح بود.

وی اظهار داشت: زمان مراحل بعدی ثبت‌نام طرح اقدام ملی و تولید مسکن در هفته‌های آینده مشخص می‌شود و تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی، نخستین اولویت ما است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: زمین‌هایی که برای این طرح در نظر گرفته می‌شود باید از لحاظ حقوقی بدون مشکل و معارض باشند.

وی تاکید کرد: تا پایان اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بیش از 9 هزار واحد مسکونی در همدان ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حسینی اظهار داشت: متقاضیان باید نزدیک به 100 میلیون تومان آورده داشته باشند و هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین 75 تا 100 میلیون تومان تسهیلات 12 ساله با سود 18 درصد واگذار می‌شود.

وی گفت: زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت 2 سال، در اقساط 36 ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان افزود: در طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان، خانه‌های مسکونی در کوی شهید مدنی و کوی شهید بهشتی ساخته می‌شود.

بر اساس سرشماری سال 1395 همدان با وسعت نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و 750 هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و 100 هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال 1384 به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان