امنیت رکن مهم برگزاری انتخابات است

کرمان - ایرنا - رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان، سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را چهار رکن مهم انتخابات دانست و گفت: داوطلبان باید شرایط رفتن به مجلس شورای اسلامی را داشته باشند و این ویژگی‌ها از مدرک، سن و سال افراد بدست نمی‌آید.

امنیت رکن مهم برگزاری انتخابات است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی توکلی روز یکشنبه در نشست‌ شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه در بحث انتخابات در صدد عزت و اقتدار ملی هستیم افزود: باید از انتخابات باید برای منافع ملی و سیاسی کشور استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تامین سلامت انتخابات بر عهده هیات نظارت و امنیت آن بر عهده نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت در انتخابات بر عهده مردم است، اگر چه این روزها عده‌ای این موضوع را القا می‌کنند که امسال انتخابات پرشوری نخواهیم داشت لذا باید این توهم برطرف شود.

حجت‌الاسلام توکلی خاطرنشان کرد: رقابت مربوط به نامزدهای انتخاباتی است لذا این افراد اگر رقبای خود را تخریب کنند، ‌دلیل بر ضعف آنها است و مشخص است حرفی برای گفتن ندارند و این افراد برای کسب توفیق به ناچار دست به تخریب رقیب می‌زند تا راه برایش باز شود.

وی با بیان اینکه طبق اصل 99 قانون اساسی نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است بیان داشت: رفع ابهام از اصول قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و این شورا نحوه نظارت را استصوابی تعریف کرده که هم مبنای عقلی، قانونی و عرفی دارد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان خاطرنشان کرد: در قانون انتخابات، عیب و نقص زیاد است اما مجلس حاضر نشد لایحه جدید بیاورد و تحولی در نظام انتخاباتی ایجاد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان