لوکوموتیو اقتصاد آمریکا کند شده است

پس از افزایش قابل توجه هزینه ها در بهار و تابستان، به نظر می‌رسد مردم آمریکا هزینه کرد خود را کاهش داده باشند و لوکوموتیو اقتصاد این کشور کند شده است.

لوکوموتیو اقتصاد آمریکا کند شده است

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، مصرف کنندگان آمریکا اقتصاد این کشور را به سمت یک رکورد توسعه 11 ساله پیش می‌برند ولی به نظر می رسد لوکوموتیو این توسعه کند شده باشد.

 پس از افزایش قابل توجه هزینه ها در بهار و تابستان، به نظر می‌رسد مردم آمریکا هزینه کرد خود را کاهش داده باشند. مثلاً فروش در خرده فروشی های آمریکا در نوامبر  تنها 0.2 درصد رشد کرده که بسیار ناامید کننده است.

 رشد خرده فروشی در آمریکا طی 12 ماه گذشته کند شده و به نرخ متوسط 3.4 درصد رسیده است در حالی که این نرخ یک سال و نیم گذشته در بالاترین حد هفت ساله 6.5 درصد قرار داشت.

 ولی مصرف کنندگان هنوز هم به اندازه کافی خرج می کنند که اقتصاد آمریکا را به جلو پیش ببرند و با توجه به نزدیک شدن فصل تعطیلات کریسمس، فرصت خوبی برای افزایش هزینه مصرف‌کنندگان در دسامبر وجود دارد.

 هزینه کرد مصرف‌کنندگان همواره مهم بوده ولی اهمیت آن در سال جاری میلادی بسیار بیشتر بوده است. افزایش تنش ها برسر سیاست تجارت با چین هزینه کرد کسب و کارها را کاهش داد و رشد اقتصاد جهان را کند کرد. صادرات آمریکا سقوط کرد، سرمایه گذاری کاهش یافت و فعالیت کارخانه‌ای برای اولین بار از 2016 پایین آمد.

 تجاری ترامپ مردم را هم بی نصیب نگذاشت. این ارقام منفی بر اطمینان مصرف کنندگان تاثیر منفی گذاشت و هزینه کرد آن ها را پایین آورد.

 کاهش قدرت خرج کردن مصرف کنندگان و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020 باعث شد دولت ترامپ چند ماه پیش اقداماتی در جهت آرام کردن تنش های تجاری با چین بر دارد.

 آمریکا و چین هفته گذشته اعلام کردند به توافقی در مورد مرحله اول قرارداد تجاری رسیده اند. امید است این قرارداد می تواند آغاز همکاری‌های بلندمدت تری باشد ولی آنچه اهمیت دارد این است که درگیری های تجاری بالاخره کمی کاهش یافته است.

 کاهش تنش های تجاری بین چین و آمریکا قدمی مثبت در جهت حل مسائل مهم تجارت و سرمایه گذاری بین این دو کشور است.

 36

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان