سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیکی شهرداری:

قابلیت تهران برای پوشش ۳ درصدی حمل و نقل با دوچرخه/تهران تحمل این جمعیت و اسراف سوخت را ندارد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیکی شهرداری تهران معتقد است سه درصد از حمل و نقل در شهر تهران می‌تواند با دوچرخه انجام شود.

قابلیت تهران برای پوشش 3 درصدی حمل و نقل با دوچرخه/تهران تحمل این جمعیت و اسراف سوخت را ندارد

به گزارش ایسنا،  یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیکی شهرداری در رابطه با دوچرخه بیدود بیان کرد: دوچرخه بیدود از دوچرخه های نسل چهارم است که افراد می‌توانند دوچرخه را از هر نقطه شهر بردارند و آن را در هر نقطه‌ای که مقصدشان است رها کنند.

وی افزود: بیدود یک شرکت خصوصی است که فعالیت خود را از حدود یک سال قبل آغاز کرد اما هم اکنون فعالیت این شرکت به دلیل مشکلات اقتصادی و البته بازسازی متوقف شده است چراکه سودآوری این شرکت نمی تواند فقط از محل این کار تامین شود لذا ما در تلاشیم تا آن را با کمک مادی و معنوی سرپا نگه داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است سه درصد از حمل و نقل در شهر تهران می تواند با دوچرخه انجام شود. البته تهران با محدودیت هایی برای دوچرخه سواری به ویژه شیب از جنوب به شمال مواجه است اما امکان دوچرخه سواری از شرق به غرب، غرب به شرق و شمال به جنوب وجود دارد.

حجت ابراز داشت: امیدواریم در آینده ای نزدیک علاوه بر بیدود شرکت‌های متعدد دیگری هم داشته باشیم که در زمینه دوچرخه های اشتراکی نسل چهارم به مردم سرویس دهی کنند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیکی شهرداری درخصوص اقدامات سازمان حمل و نقل برای ترغیب بخش خصوصی به این کار گفت: متاسفانه هیچ یک از بخش های حمل و نقل عمومی شهر تهران اقتصادی نیستند و سالانه حدود هزار میلیارد تومان بلیط مترو می دهیم. ما به دنبال روش هایی هستیم تا شرکت های خصوصی منابع مالی خود را تأمین کنند و البته با حمایت مادی و غیرمادی از این شرکت ها آن ها را در انجام کارشان کمک کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم هر شرکت خصوصی که وارد این حوزه می شود بررسی های اقتصادی را از قبل انجام داده باشد تا دچار مشکل نشود.

حجت که در یک برنامه رادیویی با موضوع سرانجام و نتیجه اجرای پویش دوچرخه های بیدود سخن می‌گفت، در رابطه با آلودگی هوای تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه فاکتور تهویه تهران به شدت پایین است به محض وارونگی دما، آلودگی های تولیدی در سطح شهر باقی می ماند. باید بپذیریم که تهران شهری نیست که تحمل این جمعیت و اسراف سوخت را داشته باشد.

وی توسعه مترو در شهر پرجمعیت تهران را ضروری خواند و گفت: ما اخیراً خطوط ایستگاه های مختلف مترو را افتتاح کردیم و در ایام باقی مانده به انتهای سال نیز چندین ایستگاه دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان