بیانیه گام دوم انقلاب ، باید محور فعالیت قرار گیرد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان گفت : بیانیه گام دوم انقلاب باید محور همه فعالیتها قرار گیرد که متاسفانه، کارها در جهتِ عملی کردن آن به کندی پیش میرود.

بیانیه گام دوم انقلاب ، باید محور فعالیت قرار گیرد
به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت الاسلام اصغر دانشی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دو نعمت بزرگ برای انقلاب توصیف کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب نیز ، لطف بزرگ خداوند به انقلاب اسلامی است که باید شکرگزار آن باشیم. وی با استناد به این روایت که اگر بنده ی مومنی ، چهل روز عبادت و خلوص داشته باشد ، خداوند دریچه های حکمت را بر زبانش جاری میکند، گفت: این بیانیه هم که از زبان رهبر معظم انقلاب ، جاری شده است، حاکی از همان خلوص الهی است که در وجود ایشان است و ما باید هم قلبی و هم زبانی شکرگزار آن باشیم و در عمل نیز آن را پیاده کنیم.
تشخیص رهبر انقلاب از شرایط داخلی و جهانی ، علت صدور بیانیه گام دوم در این مقطع زمانی
حجت الاسلام دانشی در بیانِ علت صدور بیانیه در این مقطع زمانی ، اظهار داشت: همانگونه که خداوند در سوره مبارکه انبیاء فرمودند : ما در بین مردم ، عده ای را به عنوان امام قرار میدهیم که پیشرو و هدایتگر مردم باشند ، رهبر معظم انقلاب نیز بنا به تشخیص خود از شرایط داخلی و جهانی و ضرورتِ وجودِ آن برای امت اسلامی ، بیانیه را در این مقطع زمانی صادر کردند که این نیز ریشه در معارف دینی ما دارد.
نگاه به گذشته ، حال و آینده ، سه محور اصلی بیانیه گام دوم
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به محور های اصلی بیانیه گام دوم اشاره کرد و با بیان اینکه ما باید ابتدا متوجه کلیات آن شویم گفت : محور اول آن ، نگاه به گذشته است ، اینکه کشور و نظام ما قبل از انقلاب کجا و چگونه بوده است و حالا از نظر اقتصادی ، وضعیت زنان ، وضعیت دانشگاهها، وضعیت بهداشت و... چگونه است و چه پیشرفتها و تغییراتی داشته ایم. وی عدم آگاهی مردم و مخصوصا جوانان از وضعیت گذشته و حالِ کشور مان را نوعی مظلومیت برای انقلاب تلقی کرد و افزود : در این راستا ، اندیشمندان ما باید بیانیه گام دوم را به نحو احسن برای جامعه تبیین کنند که متاسفانه تا کنون ضعیف عمل شده است و جا دارد هر قشری به نوبه خود ، نقش خود را در جهت عملی کردن آن به خوبی ایفا کند.
حجت الاسلام دانشی محور دوم بیانیه را نگاه به وضعیت کنونی کشور و انقلاب عنوان کرد و با بیان اینکه ما باید مقایسه درست و مطلوبی از وضعیت گذشته و حال داشته باشیم گفت : اینکه بعضیها کشور ما را با کشورهایی مثل عربستان مقایسه میکنند، اشتباه است ، این در حالی است که کشور ما ، 8 سال جنگ نابرابر تحمیلی را تحمل کرد و تا کنون نیز ، تحریمهای ظالمانه ی آمریکا بر ما تحمیل شده است.
وی با تاکید به در نظر گرفتن اهداف ، موانع و پتانسیل ها در مقایسه مطلوب و اینکه مثلا صادراتِ نفت ما قبل و بعد از انقلاب چگونه بوده است به متفاوت بودنِ اهداف و آرمان های انقلاب و کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها اشاره و اذعان کرد : متاسفانه در زمینه شفاف سازیِ آثار و برکات انقلاب و وضعیت گذشته و حالِ کشورمان ، تا کنون به خوبی عمل نشده است.
حجت الاسلام دانشی نگاه به آینده را محور سوم بیانیه عنوان و تصریح کرد : در همین محور است که روی سخن و تاکیدِ رهبر انقلاب به نیروی جوان برآمده از انقلاب و با روحیه جهادی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، تاکید مقام معظم رهبری به استفاده از نیروی جوان و انقلابی را از شگفتی های بیانیه گام دوم عنوان کرد و با بیان اینکه همانطور که نامه ی رهبر انقلاب به جوانان اروپایی ، یک الهام الهی بود ، توصیه های ایشان را به جوانان نیز ، الهام الهی توصیف و تاکید کرد : در سیلی که در لرستان اتفاق افتاد ، همه شاهد حضور جوانان انقلابی و با روحیه جهادی در مناطق سیل زده بودیم که این خود ، نمونه بارزی از تلاش و حضور جوانان انقلابی در صحنه بود.
وی با ابراز تاسف از اینکه سرعت بهره گیری از توانمندی و استعداد و روحیه انقلابیِ جوانان کند است و باید بیشتر روی آن کار شود ، به عظمتِ بیانیه اشاره و تاکید کرد : این بیانیه باید محور تمام فعالیتها قرار گیرد و باید جامعه و مخصوصا جوانان را نسبت به آن آگاه کنیم و تا زمانی هم که آگاه سازی صورت نگیرد ، به اهدافمان نمیرسیم. حجت الاسلام دانشی از تشکیل کارگروهِ بیانیه گام دوم در استان ، از مدتها قبل خبرداد و افزود : متاسفانه سرعت عمل در این کارگروه خیلی کم است که امیدواریم با آمدن نماینده جدید ولی فقیه در استان ، حجت الاسلام شاهرخی ، سرعت عمل بیشتری پیدا کند.
وی همچنین گفت : به تناسب کارهای انباشته و عقب ماندگیهایی که در بخشهای مختلف داریم ، امید است این کارگروه ، در راستای عملی کردن بیانیه گام دوم و فرمایشات مقام معظم رهبری ، جنب و جوش بیشتری بیابد. وی برطرف کردن خلا های قانونی توسط مجلس شورای اسلامی، قوی بودنِ بعد نظارتی و مشارکت جدی مردم در فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از جمله موارد ضروری برای مبارزه با فساد عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با رفعِ خلاهای قانونی ، باید راه را به روی مجرمین ببندد ، قوه قضائیه نیز در بعدِ نظارتی تا کنون موفق عمل کرده است و مردم نیز نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، بی تفاوت باشند.
داشتنِ سخنِ حق ، پیروی از رهبریِ واحد و توجه به مسائل اصلی ، سه رازِ ماندگاریِ انقلاب اسلامی
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ، در بخشی دیگر به رازهای ماندگاری انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه برخی انقلابها از جمله انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت که در ایران اتفاق افتادند ، ماندگار نبودند افزود : انقلاب اسلامی برای خودش ، اصول و اهداف و آرمان های خاصی داشت.
آگاه سازی جامعه ، تقویت اعتقادات صحیح دینی و تبیین عقلانی بیانیه گام دوم و کادر سازی از اهم وظایف خواص است
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بخش دیگری از سخنانش به نقش و وظایف خواص در رابطه با بیانیه اشاره کرد و اظهار داشت: اولین وظیفه خواص از جمله دانشگاهیان، روحانیت ، رسانه ها ، بازاریان و... ، آگاه سازی و توجه دادنِ جامعه به عظمت این بیانیه است. وی به تلاش دشمنان برای نابودی اسلام و اعتقاداتِ دینی مردم و ایجاد فرقه های انحرافی و شبهات مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت : تقویت اعتقادات صحیح دینی ، وظیفه ی دیگرِ خواص است. حجت الاسلام دانشی تصریح کرد : مردم و مخصوصا جوانان به تبیین عقلانی مسائل گرایش دارند و با توجه به متدین بودن مردم ، خواص وظیفه دارند بیانیه را به گونه ای عقلانی و وحیانی برای مردم بیان کنند.
وی کادر سازی و استفاده از نیروی جوان را دیگر وظیفه ی خواص عنوان کرد و افزود : متولیان فرهنگی یعنی همان سربازان جنگ نرم ، باید کادرسازی را مخصوصا از جوانان شروع کنند ، چرا که جوانان دنیایی از استعداد دارند که باید به گونه ای صحیح ، پرورش داده شوند.
مبارزه با فساد فقط با شعار دادن ، ممکن نیست
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مبارزه با فساد را یکی دیگر از قسمتهای مهم بیانیه گام دوم عنوان کرد و گفت : بعد از صدور بیانیه ، خیلی ها آمدند فقط با شعار ، جامعه را مشغول کردند در صورتی که اگر بخواهیم مطالبِ مقام معظم رهبری را در جامعه تقویت کنیم باید بدانیم که این کار، جز با تلاش در عمل ، امکان پذیر نیست و به عمل کار بر آید ، به سخندانی نیست. حجت الاسلام دانشی، ادامه داد : به عنوان مثال ، در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی ، اگر کسی خود را کارگزار مردم می داند ، باید در عمل نشان دهد و از خود و خانواده اش شروع کند ، و در این رابطه ، ساده زیستیِ امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ، نمونه های بارزی از عملی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
وی به داشتنِ سخن حقِ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم ، این سخن حق را بار دیگر یادآوری کردند و اگر بخواهیم انقلاب ، ماندگار باشد باید این سخن حق را در جامعه عملی کنیم. حجت الاسلام دانشی ، پذیرفتن رهبریِ واحد را دومین رازِ ماندگاری انقلاب دانست و تصریح کرد : به عنوان مثال در همین فتنه ی اخیر، علت اینکه کشورمان از خیلی از آسیبها به دور ماند، پذیرش رهبری واحد و پیروی از سخنان مقام معظم رهبری بود ، این درحالی است که انقلاب مشروطه و یا دیگر انقلابها اینگونه نبوده اند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، به محوری بودنِ مسائل اصلی و نه فرعی ، در انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از دلایل مهم بودن انقلاب ، عدم توجه آن به مسائل حاشیه ای است ، تاکید کرد : همان مواردی که در بیانیه گام دوم ، توسط رهبر انقلاب بیان شده است ، به عنوان مسائل اصلی مطرح شده اند و اگر ما بخواهیم انقلاب ماندگار باشد و به دست صاحب اصلی اش ، امام زمان (عج) برسد ، باید این سه مورد اصلی را مورد توجه قرار دهیم.
وی در پایان به گسترده بودنِ ابعادِ بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم کارِ جدی و پیوسته در راستای عملی کردنِ آن اشاره کرد و ضمن تشکر از اصحاب رسانه در جهت شفاف سازیِ بیانیه برای عموم جامعه ، به پای کار بودنِ قشرهای مختلف از جمله ، دانشگاهیان ، فرهنگیان ، نخبگان و... برای عملی کردن بیانیه تاکید کرد.
فاطمه شاکرمی
46
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان