واعظ آشتیانی: چرا به سمت افرادی می‌رویم که امتحان پس داده‌اند؟!/ استراماچونی نباید برگردد، داستان کی‌روش تکرار می‌شود

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد، بازگشت استراماچونی به صلاح این باشگاه نیست و در صورت وقوع این اتفاق داستان کی‌روش برای ما تکرار خواهد شد.

واعظ آشتیانی: چرا به سمت افرادی می‌رویم که امتحان پس داده‌اند؟!/ استراماچونی نباید برگردد، داستان کی‌روش تکرار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره بی‌برنامگی‌ها و حواشی که در باشگاه استقلال به وجود آمده است، گفت: تصمیمات وقتی خلق‌الساعه باشد شاهد یک به‌هم‌ریختگی و یا عدم توازن در تصمیم‌گیری خواهیم بود. من تعجب می‌کنم که ما در واقع به دنبال تجربه‌های تلخ می‌گردیم. گذشته گذشت و تمام شد، ما باید به آینده فکر کنیم. اینکه فکر کنیم می‌توانیم از امثال آشتیانی‌ها و ... استفاده کنیم فکری عبث است. ما باید به دنبال این باشیم که فضا و موقعیت بدهیم برای تولید مدیر در فضای ورزش و بالاخص فوتبال، بگذریم که فدراسیون فوتبال حلقه‌ای برای خودش تشکیل داده و یک عده دور هم جمع هستند، ولی  وزارت ورزش بی‌تقصیر نیست چه الان و چه در گذشته که کمک کرده که این حلقه‌ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: آقایان امروز برای فرار و عدم پاسخگویی به عملکردشان به سمت رفتارهای پوپولیستی می‌روند و به سمت انتخاب افرادی می‌روند که امتحان‌شان را قبلاً پس داده‌اند. یکی نمی‌آید سؤال کند که استقلالی که در دوران آشتیانی با 18 نفر اداره می‌شد چرا امروز با 80 نفر اداره می‌شود و چرا بدهی‌های آنچنانی اضافه شده است. دو شاخصه را من بارها گفته‌ام که یکی شفاف‌سازی است و دیگری پاسخگویی. کجای این داستان پاسخگویی و شفاف‌سازی دارد؟! شب گذشته نام آقای فتح‌الله‌زاده را به‌عنوان عضو جدید هیئت مدیره اعلام کردند. چرا قبل از آن فکر نکردند که بعداً تازه بیایند و بگویند که ایشان در هیئت مدیره هست یا نه؟ من کاری به فتح‌الله‌زاده ندارم به ایشان هم انتقادهای زیادی دارم، ولی با حیثیت و آبروی افراد بازی کردن خوب نیست.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که «چرا پیش از اعلام کردن نام عضو جدید هیئت مدیره، از شرایط آن فرد استعلام نمی‌گیرند؟»، گفت: چرا اتفاقاً استعلام هم گرفته بودند و همه استعلام‌ها حکایت از این بود که این اتفاق نیفتد، ولی این کار را کردند. چرا این اتفاقات می‌افتد را نمی‌دانم! من حرفم این است که ما هرچه داشتیم در زمان خودمان بروز دادیم، امروز کاری که به ما کمک می‌کند این است که باید به سمت مدیران شجاع، امروزی، خوش‌فکر، کارآمد و جوان برویم. در خانواده استقلال بازیکنانی بودند که امروز در مرز 40 سالگی هستند، تحصیلکرده‌اند و وقتی مصاحبه‌های این عزیزان را درباره مباحث مدیریتی می‌بینیم، مشخص است که آنها آماده‌اند مدیریت استقلال را داشته باشند. چرا دنبال افرادی هستیم که امتحان پس داده‌اند و دنبال فضای پوپولیسیتی هستند؟!

واعظ آشتیانی افزود: من یک سال است که می‌گویم سکوها برنامه‌دار و هدفمند هستند. برای شما جای سؤال ندارد وقتی که استقلال چهار پنج گل هم می‌زند، باز سکوها فحاشی می‌کنند. این موضوع راه‌حل ساده‌ای دارد که از کجا خط می‌گیرند و چه افرادی دنبال امتیاز گرفتن هستند،  آقایان هم سعی می‌کنند این امتیازها را بدهند. برطرف کردن این مشکل ساده است. برای مثال می‌گویم در چهار دهه گذشته در اروپا استادیوم‌ها امنیت نداشت، ولی امروز بازیکن وقتی گل می‌زند می‌رود به سمت تماشاگران و هیچ اوباشی هم وجود ندارد و مشکلی پیش نمی‌آید، چون قوانین این‌قدر محکم است که اگر مشکلی پیش بیاید با بدترین و سخت‌ترین قوانین مواجه خواهند شد. چرا ما همه‌ی موضوعات را با یک نگاه سیاسی و بده بستانی می‌خواهیم حل کنیم؟ وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و دولت به مجلس یک لایحه‌ای را برای اماکن ورزشی بدهند. اماکن ورزشی ما فاقد قوانین است و جان آدم‌ها تحت‌الشعاع بی‌تدبیری قرار دارد. متأسفانه افرادی ناتوان که آگاهی به پیرامون کاری خود ندارند منصوب می‌کنند و بعد از آن برای فرار از پاسخگویی سوژه‌هایی را طرح می‌کنند که افکار عمومی منحرف شود.

وی درباره اینکه می‌گویند پول به حساب استراماچونی واریز شده است، ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست که این اتفاق افتاده است یا نه، خاطرنشان کرد: آن زمان که باید به تعهدشان عمل می‌کردند، این کار را انجام ندادند. وقتی ما به تعهدمان در قرارداد عمل نمی‌کنیم در واقع قرارداد را خودمان ملغی می‌کنیم. استراماچونی حرفه‌ای است و آدم‌های حقوقدان کنارش هستند و قطعاً در قراردادش قید شده که باشگاه اگر در پرداخت مطالباتش کوتاهی کند می‌تواند آن تیم را ترک و قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند. به تازگی هم که اعلام کرده که برنمی‌گردم. به اعتقاد من اصلاً او نباید دیگر به استقلال برگردد، استراماچونی اگر برگردد باورش بر این است که قهر او منجر به برکناری مدیرعامل شد و می‌تواند با قهری دیگر مشکلات دیگرش را هم حل کند و داستان کی‌روش برای ما تکرار می‌شود. سرمربی پیشین تیم ملی هر زمانی که با یک دبیرکل سازگاری نداشت او را با ظرافتی برکنار می‌کرد و هر وقت می‌خواست توهین می‌کرد. امثال این ادبیات را امروز در صحبت‌های استراماچونی هم می‌بینیم. چه اصراری است که استراماچونی را برگردانیم. او دیگر برای استقلال مربی نمی‌شود. آنجایی که باید رعایت رفتار حرفه‌ای را می‌کردیم، نکردیم. امروز او را بی‌حیا کردیم و می‌خواهیم مجدداً برگردانیم و این کار شدنی نیست و نکته مهم‌تر این است که استراماچونی برنخواهد گشت و می‌داند که اگر برگردد این لیوانی را که آبش را ریخته جمع‌کردنش دشوار است و امروز هم می‌تواند مدعی باشد تیمی که دوازدهم جدول بوده صدرنشین کرده و با این شرایط از این تیم خارج شده است. 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پایان در پاسخ به این سؤال که «وضعیت الان استقلال را چطور باید مدیریت کنند؟»، تصریح کرد: به اعتقاد من عدم نظارت‌های وزارت ورزش باعث به وجود آمدن این اتفاقات شده است. وزارت یک جاهایی مماشات کرده و اوضاع بدتر شده است. باور من این است که با افراد باتجربه جلسه بگذارند و نقطه‌نظرات‌شان را برای خروج از این فضای روانی چاره‌اندیشی کنند و بعد همزمان یک مدیر جوان، کارآمد خوب استقلالی و یا هر فردی که لایق است را به تیم بیاورند و یک آرامشی را حکمفرما کنند. یک مربی که توانایی مدیریت وضع موجود را داشته باشد بیاورند و سراغ مربیان سوخته نروند. آقایان می‌گویند که ما نمی‌خواهیم آزمون و خطا کنیم. به اعتقاد من امروز آرامش استقلال خیلی مهم است، این تیم خوب نتیجه می‌گیرد و می‌تواند با یک مدیر جدید و با یک نگاه نو، فضای موجود را دگرگون کند. مطمئن باشید عده‌ای هستند که نمی‌گذارند استقلال به آرامش برسد، همان‌هایی که سکوها را به واسطه چند نفر ملتهب می‌کنند. در زمانی هم که من در استقلال بودم یکی از لیدرها پیش من آمد و گفت ما را سازماندهی می‌کنند و می‌گویند چه شعاری بدهیم. خبرنگاری هم نزد من آمد و گفت که به ما می‌گویند که چه تیتری بزنیم. این مسائل را کسانی رقم می‌زنند که از مکتب شارلاتانیسم برخوردارند. یک مدیریت هوشمندانه می‌تواند جلوی خیلی از این اتفاقات را بگیرد، کار سختی هم نیست به شرطی که آقایان لقمه را دور سر خودشان نچرخانند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان