معاون راهکارهای بیمه‌گری شرکت داتین

حجم پایین سرمایه‌گذاری بیمه‌های ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات

اکبری با بیان این که آنالیز اطلاعات در حوزه بیمه کلیدی است، گفت: اطلاعات در حوزه بیمه اهمیت بسیار زیادی دارد و روش‌های ارزیابی با توجه به ورود فناوری اطلاعات تغییر بسیار زیادی پیدا کرده است

حجم پایین سرمایه‌گذاری بیمه‌های ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات

به گزارش تابناک؛ حمیدرضا اکبری، معاون راهکارهای بیمه‌گری شرکت داتین -ارایه دهنده راهکارهای جامع بانکی، مالی و بیمه- با اشاره به حضور شرکت‌های فناوری در میان سودآورترین شرکت‌های جهان گفت: در لیست 50 شرکت‌ بزرگ دنیا، شرکت‌های سودآوری همچون اپل و آلفابت در رده‌های اول قرار دارند، این در حالی است که بانک‌ها و بیمه‌ها پس از شرکت‌های فناوری اطلاعات هستند؛ شرکت‌های فناوری در جهان سودآوری بسیار زیادی دارند که نشان می‌دهد فرصتی بزرگ در این بخش وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه سال گذشته مجموع جذب منابع در صنعت بیمه 45 هزار میلیارد تومان بوده، بیان کرد: این رقم در مقایسه با نظام بانکی، بالغ بر جذب منابع توسط یک بانک خصوصی کوچک است و همین موضوع باعث شده تا در حوزه بیمه فقط یک درصد از منابع در بخش فناوری‌اطلاعات سرمایه‌گذاری شود. این در حالی است که بخش بانکی در ایران سرمایه‌گذاری به مراتب بیشتری دارد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در جهان نسبت به ایران، سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در حوزه IT می‌شود.

اکبری با بیان این که آنالیز اطلاعات در حوزه بیمه کلیدی است، گفت: اطلاعات در حوزه بیمه اهمیت بسیار زیادی دارد و روش‌های ارزیابی با توجه به ورود فناوری اطلاعات تغییر بسیار زیادی پیدا کرده است. در همین راستا، شرکت‌هایی در ایالات متحده آمریکا ایجاد شده‌اند که بیمه‌ها نیز با ارزیابی آن‌ها می‌توانند هزینه‌ها و ریسک‌های خود را بررسی کنند اما در ایران این موضوع محقق نشده است.

این کارشناس فناوری‌اطلاعات افزود: در حوزه بیمه خلق و توسعه کسب‌وکار اهمیت بسیار زیادی دارد؛ هم‌اکنون بازیگران بزرگ و جدی در حوزه فروش آنلاین بیمه در کشور وجود ندارد که باید با توسعه زیرساخت‌ها زمینه ورود و رشد بازیگران را ایجاد کنیم.

به گفته اکبری، کارمزد فروش الکترونیک بیمه‌نامه شخص ثالث هشت تا 9 درصد و مجموع درآمد آن 15 هزار میلیارد تومان است که بازاری جذاب را ایجاد کرده است.

این کارشناس فناوری‌اطلاعات با تاکید بر این که باید مدل تصمیم‌گیری کلان در حوزه بیمه تغییر کند، گفت: اعتقاد دارم باید مثلث تصمیم‌سازی در حوزه بیمه تغییر و بیمه مرکزی در حوزه مدیریت و نگهداری شرکت‌ها ورود پیدا کند. از سویی دیگر، به موضوع دانش و آگاهی مدیران و کارشناسان بخش بیمه توجه ویژه داشت تا صنعت بیمه ارتقاء پیدا کند.

او معتقد است، فناوری اطلاعات برای صنعت بیمه کافی نیست و افراد و شرکت‌هایی که تجربه فعالیت در این بخش را دارند باید با حضور فعال خود زیرساخت رشد و توسعه صنعت بیمه را فراهم کنند.

اکبری با اشاره به حجم گردش مالی صنعت بیمه افزود: اعتقاد دارم میزان پول در حوزه فناوری اطلاعات بیمه پایین نیست، اما کمبود دانش وجود دارد که نیاز است با بهره‌گیری از نیروهای متخصص مرتفع شود.

این کارشناس فناوری ‌اطلاعات درباره سابقه خرید راهکارهای خارجی بیمه در ایران تصریح کرد: چندین شرکت در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی در راستای خرید راهکارهای خارجی داشتند که جمع هزینه آن‌ها به بیش از 100 میلیارد تومان می‌رسد اما به دستاورد مناسبی نرسیدند.

او در پایان گفت: خدمات در حوزه بیمه بسیار زیاد است و تغییر در این بخش زمانی انجام خواهد شد که شرکت‌ها و بازیگران صنعت بیمه نیاز و الزام به تغییر را بپذیرند البته این مسئله نیاز به همراهی رگولاتور یعنی بیمه مرکزی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان