رییس سازمان صنعت و تجارت قم:

۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

قم - ایرنا - رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت‌شده است.

280 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

محمود سیجانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در سال رونق تولید،‌ جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌صورت مستمر و هفتگی برگزارشده و مسئولان استان به‌صورت میدانی از نزدیک با مسائل و مشکلات تولیدکنندگان آشنا شده و در خصوص راهکارهای رفع آن نظرات کارشناسی ارائه می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از مصوبات کارگروه طی سال جاری اجرایی شده است و بقیه مصوبات برای تسهیل امور تولیدکنندگان و پرداخت تسهیلات موردنیاز ایشان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری استان تا پایان سال، پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان است که این موضوع به همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی قم و مدیران بانک‌های عامل استان در سه بخش صنعت و معدن،‌ کشاورزی و گردشگری محقق خواهد شد.

سیجانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 581 مجوز تاسیس که نشانگر میل به سرمایه‌گذاری در استان است با سرمایه‌گذاری 2هزار و 783 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 9هزار و 500 تن صادرشده است.

وی بیان کرد: همچنین 44 واحد درحال کار درخواست مجوز توسعه داشتند که یک هزار و 800 فرصت شغلی درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ اتمام 64 طرح نیمه‌تمام صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار و 900 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای یک هزار و 620 تن نیز در دستور کار است.

سیجانی گفت: در حوزه تنظیم بازار نیز به‌ویژه بعد از ساماندهی تنظیم قیمت بنزین هر هفته جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل شد و با همکاری خوب اصناف کمبودی در بازار استان به وجود نیامد.

وی بیان کرد:‌ نظارت بر بازار دو برابر شده است و سامانه 124به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

وی ادامه داد:‌ در زمینه برخورد با تخلفات به‌خصوص گران‌فروشی و عدم نصب قیمت کالا به‌صورت جدی پیگیر هستیم و از مردم می‌خواهیم با پویش مردمی گران نخریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین گفت:‌ کار بازرسی و تشدید نظارت برای ساماندهی بازار شب یلدا را شروع کردیم و در خصوص عرضه میوه، آجیل و شیرینی‌،‌ نظارت‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در قم یک سایت پسماند ویژه برای واحدهای صنعتی داریم، یک سایت دیگر هم در محور قم تهران در حال جانمایی است.

سیجانی بیان کرد: بسیاری از پسماندها در بحث بازیافت می‌توانند ارزش اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ به دنبال استقرار صنایعی در استان هستیم که مشکل محیط زیستی نداشته باشند و همچنین موضوع ایمنی واحدهای صنعتی را با تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان