سفیرجدید ایران استوارنامه خود را به رییس‌جمهوری افغانستان تقدیم کرد

کابل - ایرنا - بهادر امینیان سفیرجدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اشرف غنی رییس جمهوری این کشور دیدار و استوار نامه خود را به وی تقدیم کرد.

سفیرجدید ایران استوارنامه خود را به رییس‌جمهوری افغانستان تقدیم کرد

رییس‌جمهوری افغانستان نیز در این دیدار استوارنامه امینیان را بعنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران پذیرفت.

امینیان عصر دیروز شنبه نیز با ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در مقر این وزارتخانه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به ایشان تسلیم کرد.

در جریان این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همه جانبه روابط دو کشور، از ادامه مذاکرات صلح با محوریت دولت افغانستان حمایت کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت افغانستان قدردانی کرده و ابراز امیدواری نمود که در دوره مسئولیت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، روابط دو کشور در همه عرصه ها توسعه یابد.

امینیان بتازگی پس از تکمیل شدن ماموریت محمدرضابهرامی سفیر سابق ایران در کابل در این سمت گماشته شده است.

وی قبل از این، مسوولیت هایی مثل سفیر ایران در رومانی، رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، ریاست کمیته سیاست خارجی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیته برآورد معاونت راهبردی دبیرخانه شورای عالی ملی کشور را در کارنامه کاری خود داشته است.

پیش از وی، محمد بهرامی عهده دار این مسئولیت بود. بهرامی که در اواخر مهرماه سال 1392 بعنوان سفیرتام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منصوب شده بود پس از نزدیک به شش سال خدمت ماه گذشته کابل را ترک کرد ...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان