بهره مندی ۱۱۹ مددجو از وام اشتغال کمیته امداد استان البرز/ راهکارهای کمیته امداد برای کاهش آسیب تنش های بازار

اقتصاد برخط نوشت: مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۹ مدد جو از وام اشتغال کمیته امداد بهره مند شدند.

بهره مندی 119 مددجو از وام اشتغال کمیته امداد استان البرز/ راهکارهای کمیته امداد برای کاهش آسیب تنش های بازار

محمد محمدی فرد اظهار داشت: یکی از فعالیت های اصلی کمیته امداد در سال های اخیر ایجاد اشتغال و توانمندی مددجویان بوده است.

وی افزود: اشتغال و توانمندی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد بر اساس یک فرآیند و چرخه انجام می شود، از شناسایی استعداد شغلی که توسط کارشناسان و یا مددکاران کمیته امداد صورت میگیرد آغاز و افراد به دو دسته  بلقوه و بالفعل تبدیل می شوند، افراد یا در چرخه آموزش قرار میگرند و یا سند مهارت به کمیته امداد ارائه می دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز بیان کرد: گام بعد محیط شغلی است که یا در دسته مشاغل خانگی قرار میگیرد که اکثرا برای زنان سرپرست خانوار این اشتغال پیشنهاد می شود و برای هر فرد 25 میلیون تومان وام مشاغل خانگی داده می شود و یا از وام های اشتغال  محیط صنفی و کسب و کار استفاده می کنند که با معرفی به بانک های عامل تا سقف 50 میلیون تومان می توانند بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: کاریابی نوع دیگر خدمات امداد برای ایجاد اشتغال مددجویان است که افراد طبق توانمندی هایشان به کارگاه ها معرفی می شوند و در یک دوره زمانی سه ساله امداد سهم بیمه کارفرما را پرداخت می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز خاطر نشان کرد: یکی از مسائل و چالش های جدی مددجویان وام گیرنده که خودکفا می شوند تنش های بازار است که مانع تاب آوری آنها می شود و در این راستا کمیته امداد دو تدبیر اندیشیده است که  یکی کمک گیری از راهوران شغلی  و دیگری کارفرمایان است که  در حوزه راهوران شغلی کارآفرینان کلان بازار از میان مددجویان متناسب با نیاز و تولید حمایت میکنند.

محمدی فرد عنوان کرد: برای تامین مواد اولیه برای این راهوران به ازای هر فرد 5 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت می کنند و متعهد می شوند ماهانه پرداختی برای مددجویان داشته باشند، فروش محصول در این بازار تضمین شده است، در حوزه کارفرمایی نیز به ازای هر پنج مددجو 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه به کارفرما داده می شود و فرد متعهد می شود بمدت سه سال مددجو را بیمه کند.

وی با بیان اینکه تعداد مددجویان معرفی شده برای دریافت وا م های اشتغال 1379 نفر با مبلغی بالغ بر 69 میلیارد بوده است، اذعان کرد: از ابتدای سال تاکنون 119 نفر به مبلغ 28 میلیارد و 500 میلیون تومان وام دریافت کردند و همچنین 1379 نفر تحت آموزش های اشتغال قرار گرفتند و 718 نفر نیز به کاریابی ها معرفی شده اند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان