۳۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کردستانی پرداخت شد

سنندج - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: بانک‌های عامل در این استان امسال، ۳۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت کرده‌اند.

359 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کردستانی پرداخت شد

فرشید جهان بین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعهد بانک‌های عامل در سال جاری برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان در مجموع 906 میلیارد ریال است که تاکنون مبلغ 749 میلیارد ریال توسط بانک‌ها ابلاغ و کارسازی شده و مابقی نیز در حال سپری کردن مراحل اداری است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات تعهد شده تاکنون بیش از 359 میلیارد ریال به یک هزار و 20 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پرداخت شده که با این میزان 48 درصد تعهد ابلاغ شده، محقق شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: این تسهیلات توسط بانک های تجارت، رسالت، رفاه، سپه، صادرات، مسکن، ملت، ملی، مهر و کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تسهیلات، منابع دیگری برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان وجود دارد، یادآور شد: از محل اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد اشتغال 808 نفر، بیش از 370 میلیارد ریال و از محل صندوق امداد ولایت نیز برای 445 نفر بیش از 82 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اعطا شده است.

جهان بین ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی به  2 هزار و 750 مددجوی تحت پوشش را بخشی دیگر از فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان در سال جاری اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش را فرصتی مناسب برای رسیدن به خودکفایی و توانمندی دانست و تاکید کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت محدودیتی نداشته و از طرح‌های اشتغال مددجویان برای رسیدن به درآمد پایدار حمایت می‌کنیم.

در حال حاضر بیش از 134 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که این میزان حدود 9 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان