کانون استانی یاریگران زندگی در شهرستان فیروزه آغاز به کار کرد

مشهد- ایرنا- زنگ آغاز طرح یاریگران زندگی در دبیرستان ولی‌ عصر(عج) شهرستان فیروزه به صدا درآمد و نخستین کانون استانی یاریگران زندگی در شهرستان فیروزه آغاز به کار کرد.

کانون استانی یاریگران زندگی در شهرستان فیروزه آغاز به کار کرد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در این مراسم گفت: امروز نخستین کانون فراگیر شهرستانی یاریگران زندگی در استان در شهرستان فیروزه آغاز به کار کرد که تداوم این حرکت نیازمند همکاری اثربخش مردم و خیرین جهت ایجاد فضاهای آموزشی و ورزشی برای جوانان است.
محمد حسین صالحی افزود: طرح یاریگران زندگی به مفهوم یاری کردن و یاری رساندن است و در این طرح دانش آموزان به خانواده ‌هایی که به نوعی درگیر اعتیاد هستند کمک می کنند.
وی ادامه داد: هدف از این طرح، کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه و مدارس و افزایش آگاهی دانش‌آموزان است و بهترین شیوه پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان، کمک گرفتن از خود آنهاست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: دانش آموزان باید نه گفتن را یاد بگیرند تا در برابر اعتیاد واکسینه شوند و با یک غفلت آینده‌شان نابود نشود.
صالحی افزود: گرایش به مواد مخدر و میزان دسترسی به این مواد دو عامل افزایش اعتیاد است و امروز کشور ما با تقدیم سه هزار و 800 شهید بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در دنیا را دارد.
وی اضافه کرد: امروز بیش از 800 نوع ماده مخدر در دنیا وجود دارد و اعتیاد با رنگ و لعاب زیباتری به سراغ انسانها می آید مانند ماده مخدر گل که اسم بسیار زیبایی دارد  ولی استفاده از آن شخص را معتاد و به نابودی می‌کشاند.
 



فرماندار فیروزه هم در این‌ مراسم گفت: طبق مطالعات انجام شده زمینه مصرف در میان افرادی که دارای مشکل اقتصادی هستند و همچنین افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردارند زیاد است.
ابوالفضل حکیم پور افزود: کسب مهارت های فردی ارتباط باعث افزایش عزت نفس شده و آموزش و پرورش در این حوزه بسیار موثر است زیرا شخصیت افراد در دوران دانش‌آموزی شکل می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در شهرستان فیروزه تمام نگاه‌ها و اقدامات در حوزه پیشگیری است تا افراد درگیر مواد مخدر نشوند و در این راستا از ظرفیت های مردم هم در قالب تشکل های مردمی استفاده می‌شود.
او ادامه داد: در حال حاصر در این حوزه یک سازمان مردم نهاد به ثبت رسیده و و دو سازمان مردم نهاد دیگر نیز در حال شکل‌گیری است و اگر قرار است کاری انجام شود باید با طرح و برنامه باشد زیرا نداشتن طرح، باعث موازی کاری و افزایش هدررفت انرژی می شود.
مرکز شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 152 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان