فرماندار شمیرانات: دانش آموزان را پژوهشگر و پرسشگر تربیت کنیم

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر اینکه باید دانش آموزانی را پژوهشگر، خلاق و پرسشگر تربیت کنیم گفت: نیازمند سیستمی خلاقیت پذیر، آزاد و متعهد هستیم.

فرماندار شمیرانات: دانش آموزان را پژوهشگر و پرسشگر تربیت کنیم

سیاوش شهریور عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفتهٔ پژوهش که در کانون رضوان تجریش برگزار شد اظهار داشت: اگر به پژوهش، آزادی، خلاقیت و دغدغه های دانش آموزان توجه نکنیم با مشکلات متعددی مواجه می شویم.

وی افزود: ما برای تغییر در تمام زمینه‌ها نیازمند تغییر در نظام آموزش و پرورش هستیم. بسیاری از اتفاقات خوبی که می‌تواند راهکار نجات باشد در مدارس و دانشگاه ها رقم می خورد.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر اینکه استفاده از تجریبات گذشته در تمام زمینه ها بسیار حائز اهمیت و کارساز است خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از تجریبات، دستاوردها و پژوهش ها باید در در تمام عرصهٔ ها در کشور تقویت شود.

شهریور تصریح کرد: به طور مثال شمیرانات شهرستانی سیل خیز است و ما باید با نشست هایی برای مرور تجربیاتمان در مسیر کاهش آسیب های این حادثه طبیعی گام برداریم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه سیاستگذاران، مدیران و مردم نباید از تغییر و عبور از یک مرحلهٔ تاریخی هراسی داشته باشند بیان داشت: پژوهش و شفاف سازی می تواند جامعه را آگاه کرده و رشد دهد. مثلا اگر فردی در زمینه های مختلف جامعه را ناامن می کند باید معرفی شود تا مردم مراقبت خود را بیشتر کنند و فاجعه ای رخ ندهد. حضور افراد سوء استفاده گر در کشور بدیهی است لذا مدیران باید برای مردم شفاف سازی کنند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه 2 تهران) و 2 بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر دارای 63 هزار و 200 دانش آموز و 403 مدرسه دولتی و غیردولتی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان