۸۹۰ هزار شهروند قزوینی کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

قزوین- ایرنا - ۸۹۰ هزار نفر معادل ۸۸ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۵ سال استان قزوین تاکنون کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

890 هزار شهروند قزوینی کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

حسن وفایی مدیرکل ثبت احوال قزوین روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهار داشت: افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام می‌کنند بلافاصله در سامانه صاحب یک کد رهگیری شده و می‌توانند از تمامی دستگاه‌های اجرایی خدمات لازم را دریافت کنند.
 وی افزود: افرادی که برای اخذ کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده و کد رهگیری آنها تا خرداد ماه سال 99 صادر نشده باشد به هیچ عنوان نمی‌توانند از دستگاه‌های اجرایی خدماتی را دریافت نمایند.
وفایی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با جهش جمعیتی در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60، شاهد افزایش جمعیت کودکان بودیم.
وی افزود: به دنبال این رشد جمعیت در دهه 60 تا سال 85 گروه سنی جوان رو به افزایش بود اما با عبور از گذار سنی جوان در سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت میانسال در استان قزوین هستیم.
وفایی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 71 درصد از جمعیت استان در گروه سنی جوان و میانسال قرار دارد به همین سبب می‌توانیم با مدیریت صحیح، در پیشبرد سیاست‌های جمعیتی قدم‌های موثری را برداریم.
مدیر کل ثبت احوال استان قزوین با بیان اینکه افزایش امید به زندگی و کاهش باروری منجر به سالخوردگی جمعیت می‌شود، گفت: همزمان شدن این 2 عامل در روند افزایش جمعیت سالمندان استان مؤثر بوده است. 
وی با بیان اینکه میزان ولادت و وفات یک ساله اخیر در استان به ترتیب 12/8 در هزار و 4/6 در هزار است، عنوان کرد: میزان ازدواج و طلاق نیز به ترتیب 6/1 در هزار و 2/2 در هزار بوده است.
وفایی خاطرنشان کرد: در سال‌های پایانی دهه 60 و  به دنبالکاهش میزان باروری، روند میزان موالید استان نیز از سال 75 به شکل کاملاً متفاوتی درآمده و از مدار نزدیک به 45 به مدار نزدیک به 15 تغییر مکان داده است.
مدیر کل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: این روند در سال 1398 در کمترین مقدار خود به عدد 12/8 در هزار نفر جمعیت رسیده است.

وفایی همچنین اظهار داشت: علل عمده فوت‌های ثبت شده در هشت ماهه سال در استان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و تومورها، بیماری‌های دستگاه تنفسی و حوادث غیر عمدی بوده است.

 مدیر کل ثبت احوال استان قزوین همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اختلاف سن بیشتر از 20 سال زن با مرد به عنوان یک اختلاف نامتعارف تلقی می‌شود،افزود: در هشت ماهه سال جاری برای زنان زیر 15 سال در استان اختلاف سنی نامتعارف در ازدواج و طلاق مشاهده نشده در حالی که در سال گذشته 4 مورد اختلاف سنی نامتعارف در ازدواج‌ها دیده شده ‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان