اعطای تسهیلات لیزینگی برای خریداران محصولات دانش بنیان

دبیر نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از اعطای تسهیلات برای خریداران خصوصی محصولات دانش‌بنیان از شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: شرکتهای دولتی هم می‌توانند از طریق اوراق خزانه اقدام به خرید این محصولات بکنند.

اعطای تسهیلات لیزینگی برای خریداران محصولات دانش بنیان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پیمان صالحی امروز در نشست مشترک این نمایشگاه با بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها به‌منظور تسهیل خدمات فناوری است که به منظور این تسهیل اعتبار فناوری در عرضه و تقاضا باید بین دستگاه‌های دولتی هم هماهنگی لازم وجود داشته باشد که یکی از مصادیق این همکاری و خروجی آن همین برگزاری مشترک این دو نمایشگاه است.

وی در مورد برگزاری 6 دوره گذشته نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت تصریح کرد: میزان فروشی که ما در دوره اول برگزاری داشتیم 38 میلیارد تومان بود و این در حالی است که فروش نمایشگاه در سال گذشته به 110 میلیارد تومان رسید؛ به دنبال این هستیم تا با سیاست‌‌های اهرمی دولت و فناوری و عرضه و فروش آن حمایت لازم را داشته باشیم.

صالحی با اشاره به برگزاری این دو نمایشگاه مشترک از تاریخ 26 تا 29 آذر ماه گفت: محل برگزاری این نمایشگاه مشترک نمایشگاه بین‌المللی تهران است که سالن‌های اختصاصی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت سالن‌های خلیج فارس و میلاد است که علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 تا 17 بازدید داشته باشند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهور درباره جزئیات این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه 350 شرکت حضور خواهند داشت تا بیش از 9 هزار مدل محصول را به نمایش بگذارند؛ به واسطه همین شرکتها حدود 7 هزار نفر شاغل می‌شوند؛ شغل‌هایی که پایداری بالا دارند و افراد تحصیلکرده در آن مشارکت می‌کنند.

وی افزود: ما طی 6 دوره قبلی برگزاری نمایشگاه حدود 500 میلیارد تومان فروش داشتیم که این میزان فروش با 35 درصد حمایت معاونت علمی و فناوری و استفاده از اثر اهرمی خریدهای دولتی به نتیجه رسیده است؛ از این میزان فروش تنها 110 میلیارد تومان در دوره قبل و با حمایت 30 میلیارد تومانی معاونت علمی و فناوری محقق شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: پرداختهایی که معاونت علمی و در واقع حمایتهای آن بر مبنای سطح‌بندی‌ها مشخصی انجام می‌شود؛ پرداخت بخشی از خرید هزینه مراکز علمی و پژوهشی دولتی براساس سطح‌بندی محصولات تقسیم‌بندی می‌شود که سطح اول که 40 تا 50 درصد حمایت را دریافت می‌کنند و سطح دوم با 25 درصد حمایت و سطح سوم با 10 درصد حمایت محصولات براساس ذاتی فناوری و میزان داخلی‌سازی محصولات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما قصد داریم تسهیلات لیزینگ از 8 تا 10 درصد برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکتهای دانش‌بنیان در نظر بگیریم؛ این حمایت‌ها توسط خط اعتباری 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

صالحی ادامه داد: همچنین برای تشویق شرکتها به فروش بدون یارانه معاونت و ارائه تخفیف مناسب به خریدارانی که مشمول حمایتها نمی‌شوند هم 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهور درباره نگاه کلی معاون فناوری در برگزاری نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما بر شرکتهای داخلی تمرکز داریم و قصدمان ورود این شرکتها به بازارهای جهانی است که برای تحقق آن هم لازم است برندسازی صورت گیرد تا قابلیت عرضه جهانی داشته باشد؛ پس آینده نمایشگاه به سمت معرفی شرکتها در تراز بین‌المللی حرکت خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان