خبر خوش نماینده مجلس برای کارگران نساجی مازندران

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: در مجلس دهم با کمک همه مسئولان، کارگران نساجی به موقع حقوق خود را دریافت کردند، لذا باید از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقدیر کرد

خبر خوش نماینده مجلس برای کارگران نساجی مازندران

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدعلی ادیانی‌راد نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(24 آذر) پارلمان در نطق میان‌دستور خود، گفت: به نظر می‌رسد باید گزارش جامع از عملکرد مجلس دهم در حوزه تقنین و اِعمال نظارت ارائه شود.

وی اظهار داشت: زمانی که به مجلس دهم وارد شدیم، سه کانون بحران اعم از کارخانجات نساجی مازندران، شرکت معدنی سامان و تشدد و بلاتکلیفی در پرداخت حقوق بازنشستگان البرز مرکزی در حوزه مازندران وجود داشت.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: در مجلس دهم با کمک همه مسئولان، کارگران نساجی به موقع حقوق خود را دریافت کردند، لذا باید از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقدیر کرد، این ستاد در فاز اول 17 میلیارد اعتبار در نظر گرفت و در فازهای بعدی نیز اقدامات دیگری انجام خواهند داد؛ همچنین مسائل مربوط به شرکت معدنی سامان و بازنشستگان البرز مرکزی نیز برطرف شد.

ادیانی‌راد تصریح کرد: مجلس دهم در بعضی حوزه‌ها کارنامه درخشانی دارد، اما آسیب‌های فراوانی نیز می‌توان برای آن برشمرد، به هر دلیل  مجلس دهم در قیاس با ادورا گذشته، از چشم مردم افتاده، لذا دوگانه‌ای وجود دارد که موجب سقوط مجلس شد.

وی گفت: نمایندگان سوگند خوردند که برابر اصل 67 قانون اساسی به وظایف اصلی خود عمل کنند، سوگند خورده‌ایم که قوانین کارآمد، به روز و به دور از تبعیض وضع کنیم، اما با پرداختن به امور فرعی و انجام کارهای شخصی دیگران و رها‌سازی وظایف اصلی با ریل اصل 67 فاصله گرفته‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: مقام معظم رهبری در صحبتی که با نمایندگان دوره چهارم داشتند، فرمودند:" اینکه فرض کنیم نماینده وظیفه دارد بیاید و بایستد و مشکلات حوزه انتخابیه را به عنوان وظیفه نمایندگی بیان کند نه، این وظیفه نمایندگی نیست، بیان مشکلات حوزه انتخابیه کار خوبی است، اما اینکه خیال کنیم نماینده فلان شهر با فلان حوزه انتخابیه، یعنی بیاییم و بگوییم آنجا دانشگاه و فاضلاب ندارد، این وظیفه نمایندگی نیست، بلکه باید قانونی را تصویب کنید که بتواند همه امور کشور را براساس آن انجام داد".

ادیانی‌راد تصریح کرد: روابط قوای سه‌گانه طبق قانون اساسی مبتنی بر کمک متقابل است، نه استحاله آن؛ در واقع قوا نباید در یکدیگر حل شوند.

وی گفت: هلیکوپتر مجلس دهم دو خلبان داشت، اول هیئت‌رئیسه مجلس دهم و دوم هیئت دولت، این دو خلبان مجلس را به پرواز درآوردند، اما در بعضی تصمیمات کشور به صخره برخورد کردند و به بیراهه رفتند، اظهار داشت: در واقع مسیر کشور را در چارچوب رضایت‌مندی مردم مدیریت نکردند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: مواردی مثل افزایش قیمت ارز، کاهش ارزش پول ملی و بی‌عملی مجلس، ارز غیر کارشناسی 4200 تومانی بدون شرایط قانونی در مجلس دهم اتفاق افتاد.

ادیانی‌راد تصریح کرد: همچنین تماشاچی بودن مجلسی‌ها در مورد تورم و بعضی گرانی‌ها قابل تأمل است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عدم نظارت مؤثر و کلیدی بر فرآیند اجرای برجام یکی دیگر از ضعف‌های مجلس است، با وجود اینکه دولت از شرایط رهبر انقلاب و شرایط 9‌گانه مجلس در برجام عدول کرد، اما مجلس مجددا بعضی قوانین مشکوک مانند پالرمو، CFT و FATF را تصویب کرد، این قوانین مجلس را از رأس امور بودن خارج می‌کند.

ادیانی‌راد درباره نطق‌ها و اظهارنظرهای چالش‌زا و موهن تعداد معدودی از نمایندگان، افزود: گویی برخی شهوت شهرت دارند و فقط می‌خواهند دیده شوند، این آدم‌ها مصداق بارز برادر حاتم طایی هستند، برخی‌ها با مطرح کردن خودشان، علائم مطهر نظام را زیر سؤال می‌برند، البته آنها در واقع خود را خراب می‌کنند.

وی با انتقاد از رفتار بعضی نمایندگان که خلاف شأن مجلس است، تصریح کرد: از یک طرف می‌گویند مجلس در رأس امور نیست و از طرف دیگر استعفا می‌دهند، پرسش من این است چرا استعفا؟ به جای استعفا در دوره بعدی ثبت‌نام نکنید. همین افراد زودتر از بقیه زنبیل ثبت‌نام را در وزارت کشور گذاشته‌اند، این‌گونه رفتارها مجلس را از در رأس امور بودن خارج می‌کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در راه است، لذا مردم نماینده کارآمد، لایق، انقلابی و مردم‌دار را انتخاب کنند تا مجلس انقلابی بتواند مشکلات را برطرف کند.

انتهای پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان