اعتراض لبنانی ها به درگیری با نیروهای امنیتی کشید

بیروت – ایرنا – دهها تن از جوانان معترض و تحصن کننده لبنانی یکشنبه شب و بامداد امروز (دوشنبه) در میدان های اصلی و خیابان های بیروت به ویژه خیابان «المعرض» در مرکز این شهر به طرف نیروهای ضد شورش و امنیتی سنگ پرتاب کردند و با آنان درگیر شدند.

اعتراض لبنانی ها به درگیری با نیروهای امنیتی کشید

به گزارش کانال خبری لبنان 24 و نیز شبکه تلویزیونی «المیادین»، نیروهای ضد شورش و امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از خودروهای آب پاش و نیز گاز اشک آور استفاده کردند که شماری از آنان مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از معترضان با بلوک های سیمانی، سطل های زباله و نیز آتش زدن لاستیک ، برخی راه ها را بستند و نیروهای نظامی و امنیتی به بازگشایی مسیرها اقدام کردند.

 بعضی از تارنماها و رسانه های صوتی و تصویری لبنان از زخمی شدن «محمد عزاقیر» عکاس محلی خبرگزاری رویترز هنگام تهیه گزارش تصویری در اطراف  میدان «النجمه» نزدیک ساختمان مجلس ملی خبر دادند. 

در جریان درگیری های 24 ساعت گذشته که در میدان های ریاض الصلح، الشهدا و النجمه و خیابان های نزدیک به مجلس در بیروت میان عده ای از معترضان و نیروهای ضد شورش و ارتش لبنان روی داد ده ها نفر از دو طرف مجروح شدند.

«ریا الحسن» وزیر کشور لبنان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای نسبت به ورود عناصر مشکوک برای به انحراف کشاندن اعتراض و تجمع مسالمت آمیز مردم لبنان هشدار داد و تاکید کرد: عده ای مایلند برای اهداف سیاسی ، از جنبش اعتراضی مردم سوء استفاه کنند و میان تظاهرکنندگان و نیروهای ارتش و امنیتی درگیری و تنش به وجود آورند.

الحسن از جوانان معترض خواست هوشیار باشند و اجازه ندهند عده ای، مطالبات برحق و قانونی آنان را به نفع اغراض شخصی، مصادره کنند.

تظاهرات اعتراضی مردم لبنان به ویژه در پایتخت و نیز در شهر طرابلس در شمال این کشور، در حالی گسترش می یابد که قرار است  روز دوشنبه رایزنی های نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری برای معرفی نامزد نخست وزیری انجام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان