تکریم شخصیت پیامبر اکرم (ص) در همایش ملی "ندای شیدایی"

همایش ملی "ندای شیدایی" در تکریم شخصیت حضرت محمد(ص) از هفدهم آذرماه کار خود را با ارائه آثار هنری آغاز کرد است و تا فردا ادامه دارد.

تکریم شخصیت پیامبر اکرم (ص) در همایش ملی "ندای شیدایی"

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این رویداد هنری در تکریم شخصیت حضرت محمد(ص) از 17 آذرماه 1398 افتتاح شد و تا 25 آذر ادامه دارد این مراسم در تکریم شخصیت حضرت محمد(ص) برگزار شد. مراسم افتتاحیه این رویداد در نگارخانه گل نرگس و گالری تهران واقع در اداره فر هنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران برگزار شد.

در آئین افتتاحیه هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون، تجسمی، مسئولان فرهنگی و هنری و شرکت‌های بین المللی و استادان دانشگاه حضور داشتند. در مراسم افتتاحیه از چند هنرمند پیشکسوت که دوران بیماری سختی را گذراندند تجلیل به عمل آمد. یکی از این استادان، بهروز مقدم‌  مجری پیشکسوت رسانه ملی بود.

مرتضی نداف دبیر اجرایی همایش و جشنواره ملی ندای شیدایی گفت: با فراخوانی که منتشر کردیم هنرمندانی از 10 استان در رشته‌های مختلف هنری شرکت کردند. 25 هنرمند جوان با بیش از 60  اثر فاخر، آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. آثار حاضر در این جشنواره با محوریت احادیث، آیات قرآن و صفات حضرت رسول (ص) در قالب هنرهای  سوخته‌‌نگاری، خوشنویسی، نقاشی، نقاشی‌خط، عکاسی گرافیک، گل و مرغ، منبت، قطاعی و تذهیب به نمایش گذاشته شده است.

نداف تأکید کرد: در روند پیگیری و اجرای این جشنواره متحمل سختی‌های فراوان شدم و طی سه ماه سه بار همسرم را راهی بیمارستان کردم و پزشک معالج توصیه کرد به هیچ وجه دچار فشار روحی نشود .

نداف از حمایت و پیگیری دکتر احمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تشکر کرد و گفت: انتظار و درخواست فراوان از رسانه ملی و شبکه‌های مختلف خبری و مستندساز دارم که آئین افتتاحیه و یا ایام نمایشگاه را به خوبی پوشش بدهند تا مردم از برگزاری این رویداد مطلع شوند. اگر این رویداد بزرگ و مهم بازنشر نشود تمامی زحمات ما به هدر می‌رود و همه زحمات ما در همان گالری خواهد ماند. با تجربه ربع قرن فعالیت فرهنگی هنری در سطح جهانی باید بگویم امروز دنیا ابزاری بهتر از هنر برای تبلیغ فرهنگ و یا جریان فکری ندارد.

آیت پیمان دبیرکل مجمع جهانی شیعه‌شناسی درباره دیپلماسی هنر ایرانی اسلامی در پیشبرد تعاملات اجتماعی و فرهنگی ملل در سطح جهانی سخنرانی کرد و به احادیثی از رسول اکرم(ص) اشاره داشت که در آن به استقامت و پایبندی مردم ایران با اشاره به سلمان فارسی تأکید می‌کرد.

در بخشی از مراسم افتتاحیه این همایش، ایمان مصدری مدیرکل سازمان متخصصین و مدیران ایران از برگزاری نمایشگاه آثار هنری و قرآنی مرتضی نداف در ترکیه و در دی ماه سال جاری خبر داد.

علی قنبری شاعر نوجوان 13 ساله و نخبه کشور و حافظ 3 هزار بیت، در مراسم افتتاحیه این همایش اشعاری در مدح حضرت محمد(ص) و امیرالمومنین علی(ع) خواند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان