دادستان مازندران: با صید و عرضه غیرقانونی پرندگان برخورد شود

دادستان مازندران طی نامه‌ای از مسئولان محیط زیست، فرمانداران و دادستانان مازندران خواست نسبت به برخورد قانونی با صید و عرضه بدون مجوز پرندگان مهاجر اقدام و نتیجه را گزارش کنند.

دادستان مازندران: با صید و عرضه غیرقانونی پرندگان برخورد شود

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ دادستان مرکز استان مازندران، طی نامه‌ای به مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خواهان جلوگیری از صید و شکار و خرید و فروش غیرقانونی پرندگان مهاجر شد.

سید یونس حسینی عالمی، در این نامه با اشاره به اینکه بر اساس مواد 10 و 11 قانون شکار و صید و ماده 31 آئین‌نامه اجرایی این قانون،  صید و شکار و خرید و فروش پرندگان وحشی اعم از مهاجر و بومی جرم است از اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و ادارات تحت نظر خواست ضمن برخورد صید و شکار و خرید و فروش بدون مجوز پرندگان وحشی جلوگیری و نتیجه را به دادستانی مازندران گزارش کنند.

در این نامه همچنین از فرمانداران و دادستانان شهرستان‌های مربوطه خواسته شده در راستای اجرای قانون و مبارزه با تخلفات همکاری و تعامل داشته باشند.

گفتنی است، ولی‌الله نانواکناری، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار نیز هفته گذشته در گفت‌وگو با تسنیم، بر لزوم برخورد قانونی با تخلفات صید و شکار و عرضه غیرقانونی پرندگان وحشی تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام کارشناسان و فعالان محیط زیست، کلید مبارزه با نسل‌کشی پرندگان مهاجر در استان‌های شمالی، جلوگیری از فروش غیرقانونی لاشه پرندگان در بازار فریدونکنار است.

بر اساس این پیشنهاد، در صورتی که سازمان حفاظت محیط زیست با مستقر کردن نیروهای خود در بازار فریدونکنار از ورود فروشندگانی که بدون مجوز، اقدام به صید پرندگان کرده‌اند، جلوگیری کرده و راه را بر عرضه غیرقانونی پرندگان مهاجر ببندند انگیزه برای اقدام به تخلف و صید غیرمجاز پرندگان خودبه‌خود کاهش خواهد یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان