شما نظر دادید: از مناسب نبودن فضای مجازی برای کودکان تا سواستفاده والدین از فرزندانشان برای تبلیغات

شبکه اجتماعی اینستاگرام به تازگی از ایجاد محدودیت سنی برای داشتن اکانت در این فضا خبر داده است. تا پیش از این یوتیوب و چند شبکه دیگر، شرط سنی بالای ۱۳ سال بودن را برای کاربران خود داشتند و حالا اینستاگرام هم به این شبکه‌ها اضافه شده است.

شما نظر دادید: از مناسب نبودن فضای مجازی برای کودکان تا سواستفاده والدین از فرزندانشان برای تبلیغات

در همین رابطه چند روز پیش خبرآنلاین در یک نظرسنجی از کاربران خود خواست تا بگویند با توجه به حضور زیاد نوجوانان ایرانی در این شبکه اجتماعی چه کسانی که خود صاحب اکانت هستند، چه کودکانی که والدین‌شان برای‌شان اکانت ساخته‌اند، چه نظری دارند؟  و موافق حضور کودکان و نوجوانان در اینستاگرام هستند یا خیر؟

مخالفان عقیده داشتند که استفاده مفید از این شبکه‌ها در بزرگسالان هم درصد پایینی دارد. کاربری نوشت: «تو مدرسه که بچه ها کلشون تو موبایله تو خونه هم که کله‌شون تو موبایله. پس کی زندگی کردن یاد بگیرن کی بازی کنند کی درس بخونند؟پدر مادرها هم که خودشون معتاد به اینترنت هستند برای رفع مسولیت‌ها ادای روشنفکرها رو درمیارن میگن بذارید بچه آزاد باشه. اصلا بچه زیر 15 سال به فضای مجازی نیازی نداره.»، کاربر دیگری نوشت: «متاسفانه صفحات نامناسبی هم در اینستاگرام هست که دسترسیش برای کودکان هیچ محدودیتی هم نداره.» ، کاربر دیگری هم به نبود قانون صحیح در این رابطه اشاره کرده و نوشته بود: «خانواده های ایرانی که از این چیزها سر در نمیارند و بچه‌ها هر چیزی رو به راحتی میبینند و چه بسا آیندشون تغییر پیدا کنه مگر سازندگان این شبکه ها کاری کنند وگرنه ما به فکر بچه‌هامون نیستیم،این راه شاید تو کشور ما که قانون درستی برای فضای مجازی نداریم جواب نده اما مسلما کشورهای اروپایی و امریکا در صورت تخلف خانواده ها بشدت مجازات میشوند. دوستان همه جا را کشور خودمان فرض کردند .»

اما عده زیادی از کاربران ضمن مخالفت با حضور کودکان در این فضاها به سواستفاده والدین از عکس‌های کودکانشان در فضای مجازی و ساختن صفحه به اسم آنها اشاره کرده بودند. کاربری در این رابطه نوشت: «استفاده برخی از والدین از کودکانشون در اینستاگرام مصداق کامل کودک آزاریه.»، کاربر دیگری نوشت: «نباید از چهره و فیلم کودکان در فضاهای مجازی استفاده کرد ، چون کودک خودش تصمیم گیرنده نیست و ممکن است وقتی به سن عقلی رسید بابت این موضوع ناراحت شود.»، کاربر دیگری هم خطاب به کاربری که نوشته بود: « برخی والدین حتی از کودکانشان برای تبلیغات استفاده می‌کنند» نوشت: «متاسفانه به شدت زیاد شده و داره مسیر بدی را هم میره، به سمت نمایان کردن جذابیت های جنسی کودکان برای گرفتن فالوئر و متعاقبا تبلیغات بیشتر.»

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان