بررسی شکایت وزارت اطلاعات از "صادقی" و ۱۰۰ دانشجو از "مطهری" در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی و ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری در این هیئت خبر داد.

بررسی شکایت وزارت اطلاعات از "صادقی" و 100 دانشجو از "مطهری" در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 25 آذر) این هیئت، گفت: شکایت محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام به دلیل نطقی که در جلسه علنی داشتند و اشاره‌ای به تابعیت وی شده بود، بررسی و مقرر شد تا رحیمی جهان آبادی در جلسه بعد هیئت نظارت جهت رسیدگی به موضوع حضور یابد.

وی افزود: شکایت حدود 100نفر از دانشجویان سراسر کشور از علی مطهری نماینده مردم تهران در رابطه با اظهارات وی در سخنرانی 13 آبان، نیز مورد نظر قرار گرفت لذا قرار شد تا علی مطهری در هیئت نظارت حضور پیدا کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: شکایت دانشگاه آزاد از بهروز بنیادی مبنی بر رانت فرزندان برخی از هیئت‌های علمی مطرح و هیئت نظارت اظهارات بنیادی را خلاف وظیفه نمایندگانی تشخیص نداد از این رو پرونده مختومه اعلام شد.

جمالی با بیان اینکه در این جلسه شکایت وزارت ارتباطات از حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین مبنی بر افترا و تشویش اذهان عمومی در هیئت نظارت مطرح شد، و قرار شد از خانم زرآبادی دعوت به عمل بیاید که توضیحاتی را ارائه دهند، گفت: شکایت ناجا از مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب مبنی بر اظهاراتی که وی درباره عملکرد ناجا در مبارزه با قاچاق درمراسم عروسی در روستای کرگان از نواحی میناب داشته مورد بررسی قرار گرفت. قرار شد از آقای ذوالقدر جهت ارائه توضیحات دعوت به عمل آورده شود.

وی ادامه داد: شکایت برخی از ائمه جمعه لارستان از جمشید جعفرپور نماینده این منطقه نیز در هیئت نظارت بررسی شد، اظهارات این نماینده خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشد. همچنین در این جلسه شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی نماینده مردم تهران در هیئت نظارت مطرح شد. وزارت اطلاعات مدعی است علی‌رغم حضور وزیر در صحن مجلس و پاسخ به سوال این نماینده، آقای صادقی جلساتی با مظنون قبل را ادامه و وعده‌های خلاف واقع در ارتباط با افشای برخی مسائل طبقه‌بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته‌ای داده است.

نماینده فسا در مجلس تصریح کرد: شکایت ناجا از آقای خدری نماینده مردم بوشهر نیز در هیئت نظارت بررسی شد، با توجه به بررسی‌های میدانی اقدام آقای خدری خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشد. موضوع شکایت آقای زنگنه وزیر نفت از علی اکبر کریمی نماینده اراک هم بررسی شد، بنده گزارش طرح موضوع با وزیر نفت را به هیات نظارت ارایه دادم و قرار شد هیئت نظارت برای تصمیم نهایی با علی اکبر کریمی جلسه‌ای داشته باشد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت یادآور شد: همچنین دو نماینده یعنی آقایان گلمرادی و جاسمی که اخیرا نطق همراه با تشنج در صحن داشتند، قرار شد به هیات نظارت دعوت شوند. این دعوت به دنبال درخواست هیئت رئیسه مجلس است.

انتهای‌پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان