مصوبه پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

معاون آموزشی وزیر علوم از اصلاح و ابلاغ مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در زمینه پذیرش دانشجوی پژوهش‌محور خارجی در مقطع دکتری خبر داد که به موجب آن پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش‌محور تسهیل می‌شود.

مصوبه پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به آخرین جلسه شورای گسترش آموزش عالی گفت: یکی از اولویت‌های وزارت علوم در حال حاضر جذب دانشجوی خارجی است و یکی از بخش‌های مهم، جذب دانشجویان دکتری خارجی است.

وی ادامه داد: پیش از این طی یک نامه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده بود که می‌توانند دانشجوی خارجی پژوهش‌محور در مقطع دکتری جذب کنند، این مصوبه، تا اندازه‌ای در جذب دانشجویان خارجی توسط دانشگاه‌ها تسهیل ایجاد می‌کرد، چون دانشجویان می‌توانستند، درس‌های کمتری انتخاب کنند و پروژه سنگین‌تری انجام دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: اما این مصوبه یک ایراد داشت که اجرای آن در دانشگاه‌ها را متوقف کرده بود، براساس این مصوبه دانشگاه‌ها برای جذب دانشجوی خارجی پژوهش‌محور در مقطع دکتری باید یک قرارداد صنعتی می‌داشتند، از طرفی هم دانشجویان خارجی قرارداد صنعتی نداشتند، در نتیجه این مصوبه متوقف شده بود.

وی افزود: از این رو دانشگاه‌ها از طرفی خواستار دانشجوی خارجی دکتری پژوهش‌محور بودند، از طرف دیگر چون پروژه صنعتی نداشتند، نمی‌توانستند این دانشجویان را جذب کنند.

وی ادامه داد: بنابراین در آخرین جلسه شورای گسترش آموزش عالی مصوب شد، همین که دانشجویان خارجی شهریه‌پرداز باشند یا از طرف جایی بورس شوند، همان آورده مالی آنها محسوب شود و دیگر نیاز به قرارداد صنعتی نیست، این مصوبه‌ای است که به دانشگاه‌ها برای جذب دانشجوی دکتری پژوهش‌محور کمک می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان