دانشکده هوایی مصراته هدف پهپادهای اماراتی قرار گرفت

نیروهای «دولت وفاق ملی» لیبی شامگاه یکشنبه اعلام کردند که هواپیماهای بدون سرنشین اماراتی (پهپاد) دانشکده هوایی مصراته در شرق طرابلس را هدف قرار دادند.

نیروهای «دولت وفاق ملی» لیبی شامگاه یکشنبه اعلام کردند که هواپیماهای بدون سرنشین اماراتی (پهپاد) دانشکده هوایی مصراته در شرق طرابلس را هدف قرار دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مصطفی المجعی سخنگوی مرکز رسانه‌ای عملیات «آتشفشان خشم» وابسته به دولت وفاق ملی به خبرگزاری آناتولی گفت: پهپادهای اماراتی انبارهای قدیمی این دانشکده را دو بار هدف قراردادند اما این حملات هیچ گونه تلفات جانی در پی نداشت.

به دنبال این حمله، پدافند هوایی اقدام به شلیک به سوی پهپادهای مهاجم کرد و آنها را از آسمان شهر فراری داد.

این در حالی است که در پی تهدید ژنرال حفتر مبنی بر حمله سرنوشت ساز به طرابلس پایتخت لیبی، مصراته آماده باش اعلام کرده و امکانات خود را در اختیار دولت وفاق ملی قرار داده است.

در پی ماجراجویی نیروهای خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی، مقام های مصراته در بیانیه ای بر دفاع از خواست ملت و مقابله با مهاجمان تاکید کردند.

حفتر پنجشنبه گذشته پس ازهشت ماه شکست نیروهایش در تصرف طرابلس پایتخت لیبی، از «آغاز نبرد سرنوشت ساز برای پیشروی به قلب طرابلس» خبرداد.

وی از آغاز حمله به طرابلس در چهارم آوریل تاکنون بارها وعده داده که ظرف 48 ساعت پایتخت را تصرف خواهد کرد. اما او در هربار در حملاتش شکست خورده است.

حمله حفتر به طرابلس همچنین تلاش های سازمان ملل را برای برگزاری گفت وگو میان طرف های لیبیایی به شکست کشانده است.

پس از سقوط معمر قذافی، رییس جمهوری مخلوع لیبی یک نزاع دو طرفه بر سر قدرت در آن کشور در جریان است که یک طرف آن دولت وفاق ملی به رهبری "فائز السراج" است که در پایان 2015 براساس توافقی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده و طرف دیگر آن مقامات شرق لیبی مورد حمایت ارتش ملی به سرکردگی ژنرال خلیفه حفتر قرار دارند.

حفتر که مورد حمایت برخی از کشورها از جمله امارات، مصر، عربستان، روسیه و فرانسه قرار دارد، در تلاش است تا با ورود به طرابلس، دولت سراج را که مورد حمایت سازمان ملل متحد است، سرنگون کند.

در حالی که از آغاز جنگ داخلی در لیبی در سال 2011 بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، رساندن تسلیحات به طرف‌های درگیر در جنگ ممنوع است، ولی گفته می شود رژیم صهیونیستی، ترکیه و جمهوری آذربایجان ، هر کدام از یک طرف دعوا در لیبی حمایت می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان