حمام تاریخی "دمق" همدان ثبت ملی شد

همدان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های رزن و درگزین گفت: حمام تاریخی دمق، با شماره ۳۲۴۴۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

حمام تاریخی "دمق" همدان ثبت ملی شد

شهروز کهیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنای این حمام با مساحت  400 متر مربع در شهر دمق و در فاصله 22 کیلومتری از رزن واقع شده است.
وی اظهار داشت: مصالح به کار رفته در بنای این حمام تاریخی شامل آجر، خشت، گل و ساروج است و در رختکن این حمام قسمت‌های مختلفی از جمله عروس نشین، شاه نشین و دختر نشین ساخته شده است.
کهیایی عنوان کرد: این حمام ستون ندارد که بعد از اجرای پی و دیوار به صورت طاق ضربی درآمده است.

وی ادامه داد: به گفته اهالی و بزرگان منطقه، این بنا حدود 250 سال قدمت دارد و در سال 1389 مرمت آن توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان انجام شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رزن و درگزین اضافه کرد: به دنبال مرمت این بنا قسمت‌های بیرونی و قسمت داخلی و بندکشی دیوارها تعمیر و بازسازی شده است.

کهیایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار اثر تاریخی شامل حمام تاریخی درگزین ، حمام تاریخی نظام‌آباد، مسجد امام رضا(ع) (مشهور به بابانظر) و حمام تاریخی دمق، در شهرستان‌های رزن و درگزین ثبت ملی شده است.

وی اظهار داشت: تا کنون 129 اثر تاریخی در شهرستان‌های رزن و درگزین شناسایی شده که از این تعداد 74 مورد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند.

استان همدان با یک‌هزار و 800 جاذبه گردشگری در دسته پنج استان گردشگرپذیر کشور رتبه بندی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان