ساخت آویز کاغذی زیبا و دوست داشتنی با سه آموزش ساده مرحله به مرحله

در ساخت آویز کاغذی خلاقیت حرف اول را می زند، چرا که با کمی خلاقیت می توان کاغذ را به اشکال زیبا برش زد و با اتصال این اشکال به هم، آویزها یا ریسه های بسیار زیبا درست کرد.

ساخت آویز کاغذی زیبا و دوست داشتنی با سه آموزش ساده مرحله به مرحله

یکی از مدل کاردستی های جذاب برای کودکان، درست کردن آویز یا ریسه با کاغذ رنگی می باشد. به همین منظور در این مطلب برای علاقمندان به این نوع کاردستی ها، چندین روش ساخت آویز کاغذی را به اشتراک گذاشته ایم که با استفاده از کاغذ می توانید مدل های بسیار زیبا و شیک از این آویزها را بسازید و از آن ها برای تزیین دیوار اتاق کودک یا مکان مورد نظر خود استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت آویز کاغذی

آویزهای کاغذی یا ریسه های کاغذی ساخته شده با انواع کاغذ رنگی بهترین ایده برای تزیین جشن تولد کودکان، مهد کودک، جشن ها و یا افتتاحیه ها می باشد. برای درست کردن این ریسه های رنگی به وسایل زیر نیاز دارید.

  • کاغذ رنگی
  • قیچی
  • نخ
  • چسب نواری

در ابتدا کاغذهای رنگی را به صورت مستطیلی شکل و به ابعاد 30 سانتی متر در 10 سانتی متر برش بزنید. سپس کاغذهای برش زده را دقیقا از وسط دولا کنید و تا بزنید. اکنون از قسمت پایین کاغذ تا فاصله  2 سانتی متری قسمت دولای کاغذ، همانند تصویر شماره 2، با قیچی کاغذ رنگی را به صورت رشته های باریک ببرید.

مدل های باحال آویز کاغذی

در این مرحله از ساخت آویز باید پس از برش کاغذ، به آرامی کاغذ دولا شده را باز کنید و بعد کاغذ را با دقت لوله نمایید، آنگاه مطابق تصویر شماره 4، مرکز کاغذ لوله شده را مقداری بپیچانید.

ساخت انواع آویز کاغذی

پس از پیچاندن، مجددا کاغذ را از مرکز تا کنید و به وسیله چسب یک حلقه برای عبور نخ در قسمت دولای کاغذ ایجاد نمایید. پس از آن، چند آویز دیگر را به همین شکل و با رنگ های متفاوت تر درست کنید و در نهایت نخ را از داخل حلقه های این آویزهای رنگی عبور دهید.

ایده های زیبا برای درست کردن آویز کاغذی

اکنون شما صاحب یک آویز رنگارنگ بسیار زیبا هستید.

ایده های جذاب برای درست کردن آویز کاغذی

آویز سقفی

یکی از انواع کاردستی با کاغذ ساخت آویز سقفی می باشد که برای ساختن این آویز ساده و زیبا تنها به تعدادی کاغذ رنگی با ابعاد بزرگ نیاز دارید. سپس باید کاغذ مورد نظر را به صورت دایره ای شکل ببرید و بعد کاغذ را به وسیله قیچی به شکل حلزونی برش بزنید. برای برش صحیح تر حلقه های مارپیچی می توانید پیش از برش، با مداد این حلقه را روی دایره ترسیم کنید و بعد حلقه ها را به همان صورتی که گفته شد و در تصویر می بینید، آن را ببرید.

دقت داشته باشید هر چقدر اندازه دایره بزرگتر و عرض حلقه های مارپیچ کمتر باشد، طول آویز سقفی نیز بیشتر خواهد بود.

ایده های خاص برای درست کردن آویز کاغذی

پس از ساخت آویز کاغذی می توانید به کمک پونز یا چسب نواری آن ها را از سقف اتاق آویزان کنید، البته باید سر بیرونی نوار کاغذی را به سقف متصل نمایید.

ایده های ساده برای درست کردن آویز کاغذی

آویز کاغذی چین دار

وسایل مورد نیاز برای درست کردن این آویز یا ریسه چین دار عبارتند از:

  • کاغذ گل سازی
  • قیچی
  • نخ و سوزن

طریقه ساختن این آویز بسیار ساده می باشد و به جای کاغذ گل سازی از کاغذ روغنی که حالت پذیر می باشد استفاده نمایید.

در ابتدا باید کاغذ های گل سازی را به صورت نوارها یا رشته های تقریبا باریک ببرید و سپس این نوار را به حالت چین جمع کنید و تعدادی از این نوارهای چین داده شده را با استفاده از نخ و سوزن به هم متصل سازید. نحوه اتصال این نوارها را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت آویز کاغذی

با تعداد دیگری کاغذ، چند ریسه یا آویز بسازید تا به هنگام تزیین منزل برای تولد خود تعداد بیشتری ریسه با رنگ های متفاوت تر داشته باشید. در ساخت این ریسه می توانید از تور های رنگی نیز استفاده کنید.

ساختن آویز کاغذی با جدیدترین ایده ها

مدل های شیک آویز کاغذی

با برش کاغذ به شکل قلب و متصل کردن تعداد زیادی از این قلب ها به سادگی می توانید آویز قلبی شکل زیبا بسازید.

روش ساخت آویز کاغذی

مدل های زیبای آویز کاغذی

همچنین می توانید کاغذ را به صورت پروانه، دایره های کوچک و هم اندازه، قلب و یا اشکال دیگر ببرید و به وسیله نخ مصنوعی این اشکال را به هم متصل کنید. در اینجا می توانید نظاره گر نمونه های از این آویزهای زیبا و دوست داشتنی باشید.

ایده های نو برای درست کردن آویز کاغذی

مدل های دوست داشتنی آویز کاغذیآویز دیواری زیبا و شیک

ساختن آویز کاغذی با خاص ترین ایده هاآویز قلبی شکل در دو مدل متفاوت و جالب

ساختن آویز کاغذی با جذاب ترین ایده هاآویز پروانه ای شکل و قلبی شکل

مدل های جالب آویز کاغذیساخت کاردستی تولد با کاغذ های رنگی زیبا

مدل های قشنگ آویز کاغذی

ضمن سپاس از همراهی با ساخت آویز کاغذی، امیدواریم از ارائه این مدل ها راضی بوده باشید و رضایت شما همراهان را جلب کرده باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم برای دیدن آموزش ساخت آویز تزئینی کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان