تعیین سرپرست براى جمعیت هلال احمر قانوناً منتفى است

عضو شورای عالى جمعیت هلال احمر گفت: موضوع سرپرستی فاقد وجاهت قانونی است و در اساسنامه مصوب مجلس هیچ اشاره‌ای به تعیین سرپرست نشده است و تصمیمی برای انتخاب شریعتی ( استاندار خوزستان) برای سرپرستی هلال احمر وجود ندارد.

تعیین سرپرست براى جمعیت هلال احمر قانوناً منتفى است

فریدون نورى عضو شورای عالى جمعیت هلال احمر در گفت‌ وگو با  خبرنگار اجتماعی خبرگزارى تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب سرپرست برای هلال قانونی است یا خیر؟ اظهار کرد: موضوع سرپرستی فاقد وجاهت قانونی است و در اساسنامه مصوب مجلس هیچ اشاره‌ای به تعیین سرپرست نشده است.

وى در پاسخ به این سوال که آیا شریعتی استاندار خوزستان گزینه سرپرستی و ریاست هلال است و اینکه تکیلف نهایی دو گزینه انتخاب شده از سوی شورای عالی برای تصدی ریاست هلال  چه زمانی مشخص خواهد شد؟ گفت: بحث سرپرستی قانوناً منتفی است و موضوع تعیین و معرفی نامزدهای پیشنهادی ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور  از اختیارات قانونی شورای‌عالی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری و سیاستگذاری است که در حال حاضر این کار انجام شده است.

نوری در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی جمعیت هلال احمر پیگیر این موارد است، تاکید کرد: شورای عالی مطابق وظیفه قانونی خود عمل کرده و نفرات برگزیده را تعیین و معرفی کرده است. این شورا پیگیر مطالبات به حق خیل عظیم داوطلبان و بدنه جمعیت هلال احمر است.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر یاد آور شد: انتظار این است که ان شاء الله برابر موازین قانونی اقدامات لازم صورت پذیرد تا هر چه سریعتر به وضعیت بلاتکلیفی موجود خاتمه داده شود.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان