تهدید دوباره ترامپ در حمله به ۵۲ نقطه مهم ایران و پاسخ فرمانده کل ارتش

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که دستور ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را صادر کرده بود، دیشب در توییتی، دوباره ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

تهدید دوباره ترامپ در حمله به 52 نقطه مهم ایران و پاسخ فرمانده کل ارتش

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که دستور ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را صادر کرده بود، دیشب در توییتی، دوباره ایران را به حمله نظامی تهدید کرد. رجزخوانی رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا این بار به قدری افزایش یافته که او ایران را تهدید کرد که به یاد 52 آمریکایی که در آبان سال 1358 در زمان اشغال لانه جاسوسی آمریکا به مدت 444 روز در تهران در بازداشت بودند، 52 نقطه حساس و بسیار مهم ایران را هدف قرار خواهد داد.

او در توییت تهدید آمیز دیشب خود نوشت که بخشی از این اهداف، اهداف فرهنگی هستند! او گفت که این اهداف بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. ترامپ در پایان توییت خود که بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است نوشت که آمریکا، تهدید بیشتری نمی خواهد.

سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت آمریکا ، برای سومین بار در چند روز اخیر توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین المللی به وی ابلاغ شد.

ترامپ در این رجزخوانی اینترنتی جدید در پنجمین روز ماه ژانویه 2020 میلادی، شرط حمله به این 52 نقطه ای که را به قول خودش، «بسیار سطح عالی و مهم» هستند، حمله قریب الوقوع ایران به آمریکایی ها و منافع آمریکایی ها اعلام کرده بود. او گفته بود که ایرانیان بسیار جسورانه در حال صحبت کردن درباره هدف قرار دادن منابع آمریکا در انتقام از ترور قاسم سلیمانی هستند که یک آمریکایی را کشته است و چند نفر را خیلی بد مجروح کرده است!

سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش کشورمان نیز صبح  امروز در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه در صورت هر اقدام از سوی ایران، آمریکا 52 نقطه از ایران را هدف قرار می دهد، اظهار کرد در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می دانم جرات انجام این کار را داشته باشند؛ آنجا مشخص خواهد شد که این اعداد 5 و 2 به کجا تعلق خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به تهدید توییتری ترامپ نوشت که تهدید به هدف قراردادن مکان‌های فرهنگی، یک جرم جنگی است و پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است. او در توییتش گفت که دونالد ترامپ که با ترورهای بزدلانه روز جمعه، مرتکب نقض شدید قوانین بین‌المللی شده است، بار دیگر تهدید به ارتکاب نقض جدید «هنجار بنیادین» شده است.

از توییت سردار قاآنی با مصاحبه سردار دهقان با CNN

در پی ترور صبح جمعه سردار قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد، رهبر انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، سردار سرتیپ قاآنی را به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب کرد و در پیامی اعلام کرد که انتقام سختی از آمریکا گرفته خواهد شد. سرتیپ قاآنی هم ساعاتی پیش در توییتی نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم». برخی از تحلیل‌گران، این توییت را اسم رمز دانستند.

سردار «حسین دهقان»، وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز در مصاحبه با شبکه خبری CNN با لباس رزم حاضر شد و با نشان دادن تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به ترامپ گفت: این تصویر را به خاطر بسپار، این تصویر کسی است که تا پایان عمرت تو را رها نخواهد کرد!

تصویری از مصاحبه صبح امروز شبکه خبری CNN با سردار دهقان

مجلس شورای اسلامی هم امروز مصوب کرد که سرفصل جدیدی به نام «جنایت های آمریکا» در دروس مدارس و دانشگاه‌های کشور از سال آینده درج شود.

ترامپ صبح امروز هم دوباره توییت تهدید آمیز دیگری منتشر کرد شبیه توییتی که در زمان حمله موشکی به سوریه منتشر کرده بود و در نهایت چند موشک به نقاطی از سوریه اصابت شد. خشم ترامپ از ادبیات توییت هایش مشخص است. او فقط به ایران فکر می‌کند و تهدید انتقام سخت، او را آیفون به دست کرده است. پیام هایش، سیگنال های مشخصی برای کارشناسان نظامی ایران و جهان دارد.

آمریکا اخیراً 2 تریلیون دلار صرف تجهیزات نظامی کرده است. 🔺 ارتش ما بهترین و بزرگترین در سطح جهان است 🔺چنانچه ایران به یکی از پایگاه‌ها یا هر یک از شهروندان آمریکایی حمله کند؛ تعدادی از آن تجهیزات جدید، بی‌نظیر و زیبا را یک راست و بدون تردید روانه شان می‌کنیم.

فرماندهان نظامی ایران در 48 ساعت اخیر اعلام کردند که این انتقام، قطعی است و زمان و مکانش را جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد کرد. رجزخوانی های توییتری ترامپ در حالی ادامه دارد که او در پی هدف قرار دادن پهپاد فوق پیشرفته بر فراز خلیج فارس که میلیون ها دلار برای ساخت آن هزینه شده بود، از عنوان «big mistake» استفاده کرده بود اما در نهایت از این که ایران، هواپیمای سرنشین دار دیگری را مورد هدف سامانه موشکی خود قرار نداد، تشکر کرد.

رجز خوانی های توییتری ترامپ، در خود آمریکا نیز تنور انتقادها از وی را در روزهای اول سال نو میلادی شعله ور تر کرده است و دیروز، شاهد تظاهرات مخالفان جنگ در خیایان های نیویورک بودیم که احتمالا در این هفته، به سراسر ایالات آمریکا با ترند #DEARIRAN برسد.

تظاهرات ضد جنگ در نیویورک

این که ایالات متحده تا چه اندازه حاضر است ریسک حمله نظامی حتی در سطح کور به خاک ایران را بپذیرد و یک جنگ تمام عیار را در نخستین روزهای دهه سوم قرن بیست و یکم در برابر یک ارتش منظم که تجربه 8 سال نبرد در طولانی ترین جنگ قرن بیستم را دارد و قدرت برتر موشکی منطقه محسوب می شود، هدایت کند، پرسشی است که برای پیدا کردن جواب آن باید کمی صبر کرد.

حتما ببینید: گزینه‌های انتقام سخت ایران در برابر ارتش آمریکا

ترامپ

بازتاب های جهانی توییت تهدید آمیز جدیددونالد ترامپ

ادعای توییتری رئیس جمهور آمریکا درباره تهدید قریب الوقوع، تیتر یک CNN شده است

حتما ببینید:  تصاویر از موشک های نقطه زن ایران در تونل های موشکی سپاه

فرماندهان سپاه قبلا گفته بودند که پایگاه های آمریکایی در منطقه، گوشت زیر دندان ایران هستند. یکی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش هم گفته بود که در زمان حمله ایران به ناوهای آمریکایی، قول می دهیم از جایی بزنیم که دیده نشویم.

به نظر می رسد هزینه انتظار آمریکا در برابر وعده رهبر ایران که بزودی محقق می شود و جهان در سال 2020 با یک BREAKING NEWS عجیب دیگر مواجه خواهد شد، ساعت به ساعت در حال افزایش است و وحشت و هراس دولت آمریکا از اقدام تلافی جویانه ایران در بالاترین سطح ممکن در چند دهه اخیر رسیده است.

احتمالا تا نوامبر 2020 میلادی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، ضربه باورنکردنی ایران در انتقام ترور نابغه نظامی ایران و جهان، محقق می شود. عواقب لاف در غریبی ترامپ، خیلی زود نمایان خواهد شد. سال 2020، سال سخت و عجیبی خواهد بود.

دیوار نگاره جدید میدان ولیعصر تهران با تصویری از حاج قاسم

فعلا بورس ایران، امروز با جدی نگرفتن توییت های تهدید آمیز مکرر ترامپ، به روند نزولی شدید دیروز پایان داد و شاخص کل، حدود یک هزار واحد قرمز شد و بیش از 5000 میلیارد تومان سهام مورد داد و ستد قرار گرفت تا امیدها به تداوم روند صعودی شاخص کل در روزهای آینده، ادامه یابد.

کیش تور
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان