سرهنگ نثاری خبر داد؛

سارقان گوشی قاپ شرق تهران به دام افتادند

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ سارق گوشی قاپ با ۵۵ فقره سرقت خبر داد.

سارقان گوشی قاپ شرق تهران به دام افتادند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: نوزدهم مهرماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپیدن به دادخواهی خانمی جوان برای رسیدگی تخصصی از کلانتری 126 تهرانپارس به این یگان ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی اعلام داشت، ساعت 11:00 روز هجدهم دی ماه در حال عبور از بلوار شاهد بودم که دو موتورسوار جوان با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ، گوشی تلفن همراهم را سرقت و از محل گریخته اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده در اختیار تیمی از کاراگاهان مبارزه با قاپ زنی پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت. در گام اول تحقیقات، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت، تصاویری از سارقان به دست آوردند و هویت و مخفیگاه آنان شناسایی نشد تا اینکه تلفن همراه سرقتی توسط فردی روشن شد و به دست آمد که روشن کننده تلفن همراه خانمی است که به علت کلاهبرداری در زندان شهر ری بازداشت است.

نثاری با اشاره به اینکه در گام تحقیقات پلیسی، مشخص شد که فرزند این خانم به نام یاشار و 21 ساله می‌باشد، افزود: با هماهنگی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 15 تهران مادر یاشار از زندان احضار و تایید کرد که در تصاویر به دست آمده یکی از سارقان پسرش است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در مرحله بعدی تحقیقات کارآگاهان مخفیگاه یاشار در خانی آباد نو شناسایی و در نهایت با هماهنگی‌های قضائی و در بیست و هفتم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر شد.

نثاری در ادامه افزود: با انتقال یاشار به پایگاه چهارم وی علاوه بر سرقت گوشی ارتکابی به 55 فقره سرقت با همکاری همدستش اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم دوم پرونده به نام سامان نیز در سوم دی ماه دستگیر شد، گفت: هر دو متهم اظهار داشتند که پس از سرقت گوشی‌ها را به صورت دستفروشی می‌فروختیم.

نثاری گفت: با توجه به محدوده زمانی و مکانی اعترافات متهمان و بررسی تردد آن‌ها در ساعات شبانه روز از طریق روش‌های پلیسی، تعداد زیادی از مال باختگان شناسایی و به پایگاه چهارم دعوت شدند و پس از مواجهه حضوری با متهمان، تعداد 23 تن از مال باختگان متهمان را به عنوان سارقان گوشی هایشان شناسایی کرده اند که برای احقاق حق و سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده اند.

وی در انتها افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان