معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

انهدام باند ۹ نفره سارقان منزل در تهران و کرج

سرهنگ نجفی از انهدام باند ۹ نفره سارقان منزل در تهران و کرج خبر داد و گفت: این سارقان به ۲۰ فقره سرقت منزل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

انهدام باند 9 نفره سارقان منزل در تهران و کرج

انهدام باند 9 نفره سارقان منزل در تهران و کرجبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: در اواسط سال جاری پرونده‌های مشابهی مبنی بر سرقت منزل به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد.

وی بیان داشت: در اظهارات مشابه مال باختگان و بررسی اولیه پرونده‌ها مشخص شد سارقان از طریق بالکن طبقات اول یا دوم با تخریب درب بالکن وارد آپارتمان شده و پس از سرقت طلاجات و لوازم با ارزش، از محل گریخته اند.

نجفی بیان کرد: کارآگاهان در گام نخست از تحقیقات خود متوجه شدند سرقت توسط مجرمان حرفه‌ای انجام صورت گرفته است که با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بررسی سوابق مجرمان حرفه‌ای سابقه دار یکی از سارقان بنام "شاپور 35 ساله" شناسایی و مشخص شد که وی اخیراً با تشکیل باندی با همکاری سایر همدستانش مشغول سرقت هستند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان با بدست آوردن سرنخ‌های اولیه و موفق به شناسایی مخفیگاه شاپور در محدوده خیابان صفا شدند و با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران دستور دستگیری وی و سایر همدستانش صادر شد.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در بیست و چهارم آذرماه طی یک عملیات پلیسی شاپور به همراه چهار تن دیگر از همدستانش در همان مخفیگاه شاپور دستگیر شدند، گفت: هر 5 متهم برای تحقیقات تکمیلی به اداره هفدهم منتقل شدند.

نجفی در ادامه گفت: در تحقیقات تخصصی پلیس، متهمان اظهار داشتند که سرقت‌ها را به اتفاق 4 سارق دیگر در قالب دو تیم 4 و 5 نفر انجام داده اند.

وی تصریح کرد: بدنبال اعترافات متهمان در چند عملیات پلیسی، سایر مخفیگاه اعضای باند نیز در محدوده خیابان 17 شهریور شناسایی و در گام بعدی هر 4 متهم دیگر پرونده دستگیر شدند.

نجفی با بیان اینکه متهمان به 18 فقره سرقت در محدوده مرکز تهران و 2 فقره در شهر کرج اعتراف کردند، اضافه کرد: سارقان در ادامه گفتند: پس از سرقت، اموال را بین خودمان تقسیم می‌کردیم و یا به افرادی در تهران یا کرج به قیمت نازل تری می‌فروختیم.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان تاکنون 10 تن از مال باختگان را شناسایی کردهاند و کارشناسان ارزش تقریبی اموال سرقتی را بالغ بر ده میلیارد ریال برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی دیگر مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان