آزادسازی اراضی ملی در بخش لاریجان آمل شدت گرفت

ساری - ایرنا - دادگستری مازندران امروز یکشنبه از آزادسازی ۱۰ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در بخش لاریجان شهرستان آمل خبر داد.

آزادسازی اراضی ملی در بخش لاریجان آمل شدت گرفت

پیش از این هم هشتم دی ماه جاری 13 هکتار از زمین‌های ملی این منطقه از زمین‌خواران پس گرفته شده بود.

روابط عمومی دادگستری مازندران از قول رییس حوزه قضایی بخش لاریجان اعلام کرد که این زمین حدود 10 هکتار از اراضی ملی در خارج از بافت روستای " کندلو " بوده است.

سالار صانعی گفت که این اقدام در پی دستور العمل رییس قوه قضاییه در خصوص حفظ حقوق عامه خصوصا ضرورت حراست از اراضی ملی و پوشش‌های گیاهی و ممانعت از تغییر کاربری اراضی  در جهت بکر نگه داشتن محیط  زیست باحضور نمایندگان دستگاه قضایی ، اکیپ انتظامی ، اداره جهاد کشاورزی شهرستان آمل و بخش لاریجان صورت گرفت.

این مقام قضایی افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر تصرف بخشی از اراضی ملی  در خارج از بافت  روستای کندلو،  شخص یا اشخاصی  بامحصور نمودن و کاشتن  پایه های آهنی به همراه بتن و فنس کشی در دل عرصه ملی، اقدام به تصرف حدود 10 هکتار از اراضی  کرده بودند. 
صانعی اظهار داشت: با صدور دستور قضایی  و با به کار گیری کلیه عوامل اجرایی، تمامی آثار تصرف، جمع آوری  و عرصه به حالت سابق برگردانده شد.
رییس حوزه قضایی لاریجان هشدار داد که این حوزه قضایی برخورد با تصرف اراضی ملی را به عنوان پدیده شوم با جدیت در دستور کار دارد و با هماهنگی با مرکز استان با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

لاریجان در شهرستان آمل در جنوبی ترین منطقه مازندران واقع است و از نظر وسعت بزرگترین بخش در کشور به شمار می رود. این منطقه به خاطر وجود جاده هراز و رودخانه پر آب هراز در همه فصول سال شلوغ است.

علاوه بر مقوله گردشگری پذیری این منطقه، کشاورزی با محوریت باغداری ، دامداری اعم از پرورش زنبور عسل و چرای دام و پرورش ماهیان سرد آبی مهم ترین شغل مردم این دیار است.

روستاهای دارای چشمه های آب گرم مانند آب اسک ، بایجان و شاهان دشت هم از جمله مناطق توریستی لاریجان هستند . این منطقه به خاطر جریان داشتن رودخانه هراز با آب سرد ناشی از ذوب شدن برف های کوه دماوند، بهترین و باکیفیت ترین ماهی قزل الای کشور را پرورش می دهد.

بخش لاریجان دارای دو شهر رینه و گزنگ است و از دو دهستان بالا لاریجان  و لاریجان سفلی تشکیل شده‌است.

بسیاری در مازندران این منطقه را پرجاذبه ترین نقطه استان برای خوش نشینان غیربومی و زمین خواران می دانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان