واکنش روسیه و امارات به شایعات جدید نفتی

روسیه و امارات متحده عربی اعلام کردند دیدار رسمی گروه اوپک پلاس برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید همچنان قرار است در مارس برگزار شود.

واکنش روسیه و امارات به شایعات جدید نفتی

به گزارش ایسنا، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک منبع آگاه در اوپک گزارش کرده بود اوپک و متحدانش ممکن است تصمیم بگیرند برگزاری نشست سیاست‌گذاری رسمی خود را از مارس به ژوئن موکول کنند. اگر برگزاری نشست مارس به تعویق بیافتد، اوپک پلاس ممکن است توافق کاهش تولید فعلی خود را تا ژوئن ادامه دهد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در واکنش به این خبر به خبرنگاران گفت: هیچ کس رسما یا غیررسمی با ما تماس نگرفته است و فرض ما بر این توافق است که ما در مارس دیدار خواهیم کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی هم اظهار کرد: نشست ما نزدیک بوده و در مارس است. انتظار من بر این است که دیدار آتی دیدار مثبتی است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است هم دوشنبه هفته جاری گفته بود اوپک پلاس در مارس دیدار خواهد کرد و هنوز زود است درباره تصمیماتی که گرفته خواهد شد، صحبت شود.

تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در نشست رسمی که دسامبر در وین داشتند، با افزودن 500 هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولیدشان موافقت کردند و از اول ژانویه سال 2020 به مدت سه ماه به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز تولیدشان را محدود خواهند کرد. این گروه سیاست تولید نفت خود را در یک نشست فوق العاده که روزهای پنجم و شش مارس برگزار می‌شود، بازبینی خواهد کرد.

منابع آگاه در اوپک پلاس اظهار کرده اند که عربستان سعودی مایل است این توافق به مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، تمدید توافق کاهش تولید بدون برگزاری یک نشست رسمی، برای اوپک بسیار غیرمعمول و کم‌سابقه خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان