والیبال انتخابی المپیک؛ پایان کار ایران در مرحله گروهی با صدرنشینی و بردی قاطع مقابل چین/ کره حریف بعدی شاگردان کولاکوویچ

تیم ملی والیبال ایران با صدرنشینی در گروه A مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرد تا برای راهیابی به فینال با کره جنوبی مبارزه کند.

والیبال انتخابی المپیک؛ پایان کار ایران در مرحله گروهی با صدرنشینی و بردی قاطع مقابل چین/ کره حریف بعدی شاگردان کولاکوویچ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات انتخابی المپیک 2020 عصر امروز (پنجشنبه) به مصاف چین رفت و به برتری 3 بر صفر دست یافت. شاگردان کولاکوویچ با امتیازات 25 بر 22، 25 بر 20 و 25 بر 21 مقابل تیم میزبان به برتری رسیدند و با کسب 9 امتیاز مقتدرانه صدرنشین گروه A رقابت‌ها شدند.

سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در این بازی بودند. تیم ملی ایران در ست نخست این بازی با وجود حمایت تماشاگران چینی از تیم خود با تکیه بر حملات مؤثرتر با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران در ست نخست 16 امتیاز از اسپک، دو امتیاز از دفاع روی تور و هفت امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم چین نیز 12 امتیاز از اسپک، دو امتیاز مستقیم از دفاع روی تور و هشت امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد.

چینی‌ها در ست دوم عملکرد بهتری در سرویس و حمله داشتند و در بیشتر دقایق بازی با اختلاف کمی پیشتاز بودند، اما توپ‌گیری خوب بازیکنان ایران در کنار دفاع روی تور مؤثر، برتری 19 بر 17 ایران را به دنبال داشت. سرویس‌های هدفداری که دریافت تیم ملی چین را به دردسر انداخت در نهایت منجر به برتری 25 بر 20 ایران در ست دوم شد.

 

شاگردان کولاکوویچ در پایان ست دوم  34 امتیاز از اسپک، چهار امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و 11 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورده بودند و تیم چین نیز 29 امتیاز از اسپک، دو امتیاز مستقیم از دفاع روی تور و 11 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرده بود.

بازیکنان چین در ست سوم، تمام تلاش و انرژی خود را به کار بستند تا شاید شکست آنها حداقل یک ست به تعویق بیفتد، ولی بازی کم اشتباه شاگردان کولاکوویچ از دست رفتن هماهنگی تیمی برای چین و برتری تیم ایران را به همراه داشت. ست سوم نیز با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد تا سه پیروزی متوالی حاصل کار شاگردان کولاکوویچ در مرحله گروهی پیکارهای انتخابی المپیک باشد.

براساس این گزارش، تیم ملی ایران در این بازی 52 امتیاز از اسپک، پنج امتیاز از دفاع روی تور، دو پوئن سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و تیم چین نیز 38 امتیاز از اسپک، دو امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد.

تیم ملی ایران فردا (جمعه) را استراحت می‌کند و از ساعت 15:30 روز شنبه 21 دی ماه در مرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان