ضرورت وجود اتاق فکر برای دیپلماسی ورزشی و اندیشکده‌های حقوقی در ورزش کشور

باید دیپلماسی ملت‌ها و دیپلماسی نهادهای غیردولتی و دیپلماسی چهره‌های ورزشی را برای حفظ و تقویت حقوق و دیپلماسی ورزشی جدی بگیریم.

ضرورت وجود اتاق فکر برای دیپلماسی ورزشی و اندیشکده‌های حقوقی در ورزش کشور

صادق رئیسی‌کیا مدیرعامل پیشین باشگاه راه‌آهن با اشاره به اتفاقات اخیر مطلبی را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده که عیناً در زیر می‌خوانید:

«آنچه اخیرا تحت عنوان محرومیت باشگاه های فوتبال ایران از حق میزبانی در مسابقات آسیایی از سوی AFC مطرح شد ضمن آنکه بیانگر دخالت سیاست و نفوذ تفکرات قومی و نژادی در ساختار و رفتار AFC می باشد و از نمونه‌های آشکار نقض استقلال و بی طرفی نهاد‌های بین المللی ورزشی و خدشه به اصل رقابت جوانمردانه است حاکی از آن است که صنعت ورزش کشورمان در حقوق و دیپلماسی ورزشی دچار ضعف و نارسایی است و در پیشگیری و رفع معضلات یادشده دچار ضعف است. سازماندهی نحوه طرح، پیگیری و دفاع از حقوق ورزش و ورزشکاران ایران در سطوح داخلی و جهانی یک نیاز فوری و راهبردی برای ورزش کشور است.

ایجاد و تقویت کانون های اندیشه ورزی در حیطه دیپلماسی ورزشی و اندیشکده ها حقوق ورزشی و تلاش برای شناخت و تسلط بر مبانی و رویه های حقوقی و موازین علمی و اجرایی دیپلماسی ورزشی و همچنین تربیت کارشناسان مسلط بر این حوزه بایستی مورد اهتمام همه فعالان صنعت ورزش اعم از دولتی و غیردولتی و همچنین محافل دانشگاهی و کارشناسی قرار گیرد.

نهادهایی همچون انجمن حقوق ورزشی، اتحادیه مدیران باشگاه ها، کانون های مربیان و بازیکنان و دیگر انجمن ها و نهادهای تخصصی ورزشی و ایرانیانی که سابقه عضویت در مراجع بین المللی ورزش دارند و اساتید و کارشناسان و دیپلمات های آشنا با مسائل ورزش از جمله سرمایه ها و داشته های ما در این زمینه هستند که می توانیم در اتاق های فکر و اندیشکده های ورزشی خود از دانش و تجربه آنها در جهت تولید محتوا و تنظیم ادبیات حقوقی و دیپلماتیک خود بهره بگیریم.

اتاق های فکر و تولید محتوا برای مدیران و اهالی ورزش کشور باید در این گونه موارد شکل بگیرد و درباره مبانی حقوقی و اجرایی مرتبط با مدل های طرح، پیگیری و دفاع افراد و نهادهای ورزشی در مسائل حقوق و دیپلماسی ورزش در سطح ملی و جهانی اقدام به بیان نظریه و نظریه پردازی کنند.

اهالی ورزش و نهادهای غیردولتی و خصوصی و انجمن های موجود نیز باید در این زمینه به همگرایی بپردازند. این واقعا نیاز ورزش کشور است و نباید معطل نقش آفرینی دولت بمانیم بلکه باید دیپلماسی ملت ها و دیپلماسی نهادهای غیردولتی و دیپلماسی چهره های ورزشی را برای حفظ و تقویت حقوق و دیپلماسی ورزشی جدی بگیریم.»

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان