لاریجانی: حرکت اروپا در مسئله هسته ای، تاسف آور است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بیان داشت: حرکت سه کشور اروپایی در مسئله هسته ای ایران باعث تاسف است.

لاریجانی: حرکت اروپا در مسئله هسته ای، تاسف آور است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه در نطق پیش از دستور بیان داشت: حرکت سه کشور اروپایی در مساله هسته ای ایران و تلاش در جهت راه انداختن سازوکار ماده 36 توافقنامه هسته ای است تاسف آور است که یکی از وزرای کشورهای اروپایی با صراحت اعلام کرده است که آمریکا ما را تهدید کرده که اگر از ماشه استفاده کنیم تعرفه واردات خودرو را 25 درصد افزایش می دهد.

وی افزود: مشکل در رفتار ایران نیست که بارها خودتان خروج آمریکا را سرزنش کردید، مشکل در تهدید آمریکا است که یک کشور قدرتمند اروپا را به رفتاری حقارت آمیز و غیر عادلانه وادار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ایران اهل تهدید نیست بیش از یکسال و اندی از رفتار خصم آمیز آمریکا در مساله هسته ای می گذرد اروپا صرفا بیانه سیاسی داده است، مدت ها جمهوری اسلامی ایران مدارا کرده است.

لاریجانی گفت: ما با صراحت اعلام می کنیم اگر اروپا به هر دلیلی رفتاری غیر عادلانه در استفاده از ماده 37 توافقنامه هسته ای داشته باشد آنگاه جمهوری اسلامی ایران نیز تصمیم جدی در همکاری با آژانس خواهد گرفت و طرح آن در مجلس آماده است، ما شروع کننده این امر نخواهیم بود بلکه متناسب با اقدام شما اقدام خواهیم کرد بهتر است عادلانه رفتار کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان