گندم چند درصد کالری مردم را تامین می‌کند؟

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: گندم بیش از ۳۶ درصد کالری مردم را تامین می‌کند و حدود ۴۰ درصد امنیت غذایی کشور وابسته به گندم است.

گندم چند درصد کالری مردم را تامین می‌کند؟

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز در دیدار با اعضای شورای مرکزی بنیاد ملی گندمکاران کشور، اظهار کرد: گندم پایه و معمار کشاورزی ایران است.

وی با بیان این که وضعیت گندم بر روی سایر محصولات کشاورزی تاثیر گذار است، گفت: هر چقدر از مزارع گندم حمایت و رسیدگی بیشتری به عمل آید، سایر محصولات وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

گندم

کشاورز یادآور شد: متاسفانه در دولت‌های گذشته در زمینه‌ افزایش سطح زیر کشت گندم آبی اتفاق نامناسبی افتاده است و آن افزایش مساحت زیر کشت بدون مبنای اکولوژی آن بود و این موضوع سبب شد تا محصول گندم دچار مشکل زراعی شود اما در این دولت، کشت گندم را بر مبنای اکولوژی برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به این که گندم، آرایش کشاورزی کشور را تنظیم می کند، بیان کرد: غیر از جنوب ایران هیچ محصولی رقیب گندم نیست و سایر محصولات با گندم خود را مطابقت می‌دهند. هر چقدر از مزارع گندم حمایت و رسیدگی بیشتری به عمل آید، سایر محصولات وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: گندم بیش از 36 درصد کالری مردم را تامین می‌کند و حدود 40 درصد امنیت غذایی کشور وابسته به گندم است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه بذر و کود نداریم، تاکید کرد: گندمکاران باید از بذرهای مرغوب استفاده کنند و برای اختصاص یارانه بذر صحبت هایی با رئیس جمهور انجام داده‌ام.

کشاورز گفت: از بنیاد گندمکاران انتظار می رود که مراقب تولید و کیفیت گندم باشد، هرچند کیفیت گندم ایران بسیار بالاتر از گندم های وارداتی بوده است.

223228

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان