تنش لفظی مکرون با پلیس امنیت رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- رییس جمهوری فرانسه که برای شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی اسرای اردوگاه مرگ آشویتز در جریان جنگ جهانی دوم به فلسطین اشغالی سفر کرده است، هنگام ورود به کلیسای قدیمی بیت المقدس با مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی تنش لفظی پیدا کرد.

تنش لفظی مکرون با پلیس امنیت رژیم صهیونیستی

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی هاآرتص، تنش لفظی میان امانوئل مکرون و یکی از مأموران امنیتی اسرائیل در صدر اخبار بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است.

این تنش لفظی زمانی روی داد که مکرون می‌خواست با تیم حفاظتی خود وارد کلیسای قدیمی شهر بیت المقدس شود و مأموران امنیتی اسرائیل نیز در آنجا حضور داشتند.

مکرون به حضور نیروهای اسرائیلی در کلیسایی که قلمروی مسیحیان است، اعتراض کرد.

فیلم تنش لفظی مکرون با یکی از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بلافاصله در صدر اخبار و رسانه‌های جهانی قرار گرفت.

کاخ الیزه تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

مکرون روز چهارشنبه برای شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی اسرای اردوگاه مرگ آشویتز در جریان جنگ جهانی دوم وارد تل آویو شد.

این مراسم با حضور سران کشورهای جهان بویژه اروپایی برگزار می شود.

در جریان این مراسم نیز نشستی با محوریت ایران و خاورمیانه برگزار خواهد شد.

ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون، رؤسای جمهوری روسیه و فرانسه و همچنین مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا، از جمله رهبران شرکت‌ کننده در نشست سران جهان در بیت المقدس (اورشلیم)  هستند.

طبق‌ گزارش‌ها از روز گذشته (سه‌شنبه) تدابیر امنیتی در بیت المقدس با حضور هزاران نیروی پلیس و امنیتی افزایش یافته است.
نیروهای پلیس با همکاری نیروهای اطلاعاتی، تأمین امنیت این نشست را که عمده مهمانان آن از کشورهای اروپایی هستند، برعهده خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (29 دی) در سخنانی درباره برگزاری این نشست، ایران را مهمترین دغدغه امنیتی تل آویو عنوان کرد و گفت: با سران جهان در نشست اورشلیم «دربارۀ ایران، تحولات منطقه و تقویت مناسبات اسرائیل با کشورها گفت‌ وگو خواهد کرد».

مکرون امروز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو و تأکید کرد که پاریس به هیچ عنوان مواضعش را در قبال موضوع هسته‌ای ایران تغییر نخواهد داد.

دیدار با رییس رژیم صهیونیستی و بنی گانتس مهمترین رقیب انتخاباتی نتانیاهو، از دیگر برنامه‌های کاری مکرون در فلسطین اشغالی اعلام شده است.  

آندره دودا رییس جمهوری لهستان، کشوری که در آن اردوگاه مرگ آشویتز توسط آلمان نازی دایر شد، این نشست را تحریم و اعلام کرده است که در آن شرکت نخواهد کرد. 9014

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان