بخاری‌های نفتی از مدارس کرمانشاه جمع‌آوری می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اعلام کرد شهریور ماه سال ۹۹ کلیه بخاری‌های نفتی به صورت کامل از مدارس استان جمع‌آوری خواهد شد.

بخاری‌های نفتی از مدارس کرمانشاه جمع‌آوری می‌شوند

هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: اعتبار موردنظر برای تحول سیستم گرمایشی مدارس و جمع آوری بخاری های نفتی تامین خواهد شد.
وی تاکید کرد: تا شهریور سال آینده بخاری های نفتی از این مدارس جمع آوری و همه 821 کلاس درس موردنظر دارای سیستم های گرمایشی جدید باشند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه نیز گفت: از سال 92 و آغاز دولت یازدهم تاکنون کلاس‌های آموزشی سه هزار و 332 مدرسه به بخاری های نوین مجهز و بخاری های نفتی آنان جمع آوری شده است.
مرزبان نظری افزود: 352 مدرسه با 821 کلاس درس در استان کرمانشاه وجود دارند که به دلیل مشکلات مختلف از جمله نبود شبکه گاز و سختی در گازرسانی از بخاری گازی استفاده می کنند.
وی اعتبار لازم برای گازکشی به این مدارس و تغییر در سیستم گرمایشی آنان را 30 میلیارد تومان برآورد کرد.
آموزش و پرورش زلزله را به فرصت تبدیل کرد
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود بابیان اینکه شوک سنگینی در سال های 96 و 97 به دلیل وقوع زلزله وارد شد، گفت: آموزش و پرورش در مقابل زلزله به خوبی ایستادگی‌ و از بروز خلل در سیستم آموزشی استان جلوگیری کرد.
بازوند با بیان اینکه نوسازی مدارس تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کرد، گفت: در زلزله 78 مدرسه تخریب و در قبال آن 230 مدرسه جدید در مناطق زلزله زده استان ساخته شدند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسوولان ارشد استان کرمانشاه گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند.
به بازماندگان از تحصیل رسیدگی شود
بازوند در ادامه گفت: جامانده های تحصیل در استان کرمانشاه موضوع مهمی است که آموزش و پرورش باید باجدیت به این موضوع بپردازد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در این استان 2 هزار و 757 دانش آموز ترک تحصیل شناسایی شده و مجموع اقدام‌های انجام شده تنها منجر به بازگشت حدود 50 نفر به تحصیل شده است.
مجید یزدان پناه ابتدای سوم دی ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی بیان داشت: از تعداد کل دانش آموزان ترک تحصیلی استان هزار و 200 نفر با اینکه شناسایی شده اند اما قادر به پیدا کردن آنها نیستیم.
به دانش آموزان کرمانشاهی خودباوری بدهیم
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: باید به دانش آموزان کرمانشاهی درس خودباوری و اعتماد به نفس دهیم تا شاهد توسعه استان در آینده باشیم.
بازوند با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های ارزشمندی برای کرمانشاه هستند که از هوش بالایی بهره می برند، گفت: اگر بتوانیم هوشمندی دانش آموزان کرمانشاهی را با خودباوری عجین کنیم زمینه رشد استان فراهم می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های استفاده نشده کرمانشاه گفت: دانشگاه ها باید متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای استان ایجاد رشته کنند.
در پایان این نشست لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش خطاب به استاندار کرمانشاه به خاطر برتر شدن کرمانشاه در شوراهای آموزش و پرورش کشور به بازوند اعطا شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان