وزیر آموزش‌وپرورش عازم سوریه شد/ همکاری تهران ـ دمشق در زمینه‌های آموزشی و تربیت معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش برای انجام سفری سه‌روزه به سوریه رفت؛ تولید محتوای آموزشی و تربیت معلمان زمینه همکاری تهران و دمشق عنوان شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش عازم سوریه شد/ همکاری تهران ـ دمشق در زمینه‌های آموزشی و تربیت معلمان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأت ارشد از این وزارتخانه برای انجام سفری سه‌روزه به سوریه، شامگاه سه‌شنبه وارد دمشق شد و در فرودگاه دمشق مورد استقبال "دارم طباع" معاون وزیر آموزش و پرورش سوریه و نیز جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق قرار گرفت.

محسن حاجی میرزایی به دعوت "عماد موفق العزب"، وزیر آموزش و پرورش سوریه، سفر دو روزه‌ای را به دمشق طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، دوم و سوم بهمن انجام می‌دهد.

در این سفر وزیر آموزش‌وپرورش دیدارهایی با نخست‌وزیر، رئیس مجلس، وزیر آموزش عالی سوریه و دیگر مقامات این کشور خواهد داشت.

از برنامه‌های این سفر امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی بین دو کشور در زمینه‌های همکاری و تعامل در عرصه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش ابتدایی، آموزش استثنایی، کتب درسی، صنایع آموزشی، تربیت‌معلم و استعدادهای درخشان خواهد بود.

بازدید از مدرسه امام خمینی جمهوری اسلامی ایران در دمشق و بررسی مسائل مدارس ایرانی در کشور سوریه از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی در گفتگو با صدا و سیما در بدو ورود به دمشق از آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی واحدهای آموزشی سوریه که براثر جنایات جنگی تروریست‌های تکفیری داعش آسیب‌دیده است، خبر داد.

آماده انتقال تجربیات به سوریه هستیم

وی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تجربیات کشورمان در زمینه بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز واحدهای آموزشی که در جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام، دچار خسارات فراوان شده بود، آماده همکاری و انتقال تجربیات به دوستان سوری در این زمینه هستیم.

تولید محتوای آموزشی و تربیت معلمان زمینه همکاری تهران و دمشق

وزیر آموزش و پرورش کشورمان که پس از تصدی وزارت آموزش‌وپرورش، سوریه را به‌عنوان اولین مقصد خارجی خود برگزیده است، از تولید محتوای آموزشی و تربیت‌معلمان به‌عنوان زمینه‌های همکاری میان تهران و دمشق نام برد.

حاجی میرزایی تصریح‌ کرد: همکاری‌های دوجانبه میان ایران و سوریه در حوزه آموزش‌وپرورش، به شکل‌‌‌‌گیری فرهنگ مشترک میان دو ملت خواهد انجامید که بی‌شک، پایگاه اصلی مکتب مقاومت اسلامی هستند.

دیدار با عماد العزب وزیر آموزش و پروش سوریه، آغاز برنامه کاری حاجی میرزایی و هیات همراه در این سفر خواهد بود تا دو طرف درباره بندهای تفاهم‌نامه‌ای که قرار است، در پایان این سفر، میان وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش دو کشور امضا شود، به گفتگو بپردازند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این سفر با عماد خمیس نخست وزیر، حموده صباغ رئیس مجلس و بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه دیدار و گفتگو خواهد کرد. هیات عالی وزارت آموزش‌وپرورش کشورمان قرار است از موزه مدرسه سوریه و مجتمع آموزش امام خمینی (ره) در دمشق بازدید کند و در پایان این سفر به زیارت مرقدهای مطهر حضرات زینب کبری و رقیه خاتون (س) مشرف شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان