بروجردی: فعال کردن مکانیزم ماشه فرار از عدم اجرای مسئولیت‌های اروپایی‌ است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها در برجام تعهدات مکتوب فراوانی نسبت به ایران داشتند که آن عمل نکردند بنابراین فعال سازی مکانیزم ماشه به نوعی فرار از عدم اجرای مسئولیت‌های اروپایی‌هاست.

بروجردی: فعال کردن مکانیزم ماشه فرار از عدم اجرای مسئولیت‌های اروپایی‌ است

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به فعال‌سازی مکانیزم ماشه از سوی طرف‌های اروپایی برجام، اظهار داشت: اروپا علیرغم اینکه شامل 28 کشور است، نشان داده که در بسیاری از تحولات سیاسی و جهانی به هیچ وجه ، قدرت سیاسی نیست بلکه یک دنبال‌رو تمام عیار آمریکا است و این ضعف بزرگ اروپا است.

وی افزود: اروپایی‌ها در حالی تحت فشار و سلطه آمریکا بحث فعال سازی مکانیزیم ماشه را مطرح می‌کنند که بارها مصرانه پیگیر بودند و اعلام موضع می‌کردند که برجام باید باقی بماند و این اقدام بیانگر وابستگی این کشور‌ها به آمریکا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه آمریکایی‌ها به عنوان پیمان‌شکن‌ترین کشور دنیا، برجام را نقض کردند، ایران هیچگاه خروج از برجام را اعلام نکرد ولی براساس حق مسلم و دفاع از منافع و حقوق ملی‌مان کاهش تدریجی تعهدات برجامی خود را رقم زدیم که اقدام منطقی هم است.

بروجردی با تأکید بر اینکه در ماجرای برجام بعد از آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها متهم شماره دو هستند، بیان داشت: اروپایی‌ها در برجام تعهدات مکتوب فراوانی نسبت به ایران داشتند که به دلیل ضعف و فشار آمریکا به آن عمل نکردند بنابراین می‌توان گفت فعال سازی مکانیزم ماشه به نوعی فرار از عدم اجرای مسئولیت‌های اروپایی‌هاست و این اقدام عملاً نشان دهنده این است که اروپا هیچگونه موجودیت سیاسی در جهان ندارد و فقط از آمریکا تمکین می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تأکید کرد: ایران با برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی از برجام خارج نشده و برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل مانند روسیه و چین هم تأیید می‌کنند که این حق ایران است که از منافع ملی خود دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش تعهدات یا خروج از «NPT» نیز در برنامه‌ها ایران است، گفت: ایران براساس تصمیمات شورای علی امنیت ملی و متناسب با عملکرد طرف‌های مقابل اقداماتی را انجام و تصمیماتی را اتخاذ می‌کند و هیچ عجله‌ای برای انجام اقداماتش ندارد.

انتهای‌ پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان