رسانه ها با خویشتنداری به انسجام اجتماعی دامن بزنند

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه نیاز داریم رسانه ها بیش از آحاد جامعه خویشتنداری کنند و به انسجام دامن بزنند افزود: یکی از دلایل فقدان انسجام و فروپاشی خود رسانه ها هستند و برخی رسانه ها دم از انسجام می زنند اما در عمل خویشتنداری نمی کنند.

رسانه ها با خویشتنداری به انسجام اجتماعی دامن بزنند

حسین مهرابی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اختلافات جریانات سیاسی را عمیق می کنند که در رسانه های جریان اصلاحات و اصولگرا مشاهده‌ می شود.  

ویبا بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز به گذشت و از خودگذشتگی در راستای انسجام وجود دارد گفت : برای رسیدن به نقطه عطف در فضای مجازی به اختلاف بین نهادهای داخل کشور دامن زده می شود و دشمن می تواند از این فضا بهره گیرد .

 رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان بیان کرد: در این دانشگاه  دانشجویان درگیر بحث های حاشیه ای نمی شوند زیرا بازار کار خوبی وجود دارد  و بیش از 70 درصد در حرفه خود وارد بازار کار شده اند که از میانگین کشور بالاتر است.
وی تصریح کرد: فضای فعلی جامعه و برداشت دانشگاه و تصور از وضعیت موجود، جریانی چند بعدی و پیچیده است و مثل جریان گذر از توسعه نیافتگی است و برای ایجاد اشتغال  نیاز به فرهنگ سازی برای کسب مهارت داریم و ایجاد شغل موثر و درآمدزا یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

محرابی تاکید کرد: اقتصاد در طبقات پایین جامعه تصور عمومی می شود و مشاعل دیگر در بعد اقتصادی و فرهنگی گنجانده می شود.

وی  تصریح کرد: آگاهی، مشارکت و اعتماد سه رکن اصلی سرمایه اجتماعی هستند و در بحث توسعه برخی واژه ها از الگوی توسعه از بعد اجتماعی و فرهنگی شتاب زده عمل می شود که موجب گم شدن اصل ماجرا شده است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: باواژه هایی نظیر استارتاب، دموکراسی و رفراندم خوب برخورد نشده است لذا رسانه می تواندبه بهبود آن کمک کند.

وی افزود: باید از خود سانسوری و برخورد شعارگونه جلوگیری کرد و تقاضای اجتماعی برای ورود به دانشگاه افزایش یافته که باید فرهنگسازی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان