سرنوشت باقیمانده سهمیه بنزین خودروها در کارت سوخت

با توجه به گفته های سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه سوخت به شرط عبور نکردن از ۳۶۰ لیتر در کارت ذخیره خواهد شد.

سرنوشت باقیمانده سهمیه بنزین خودروها در کارت سوخت

با توجه به گفته های سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه سوخت به شرط عبور نکردن از 360 لیتر در کارت ذخیره خواهد شد.

فاطمه کاهی در این خصوص توضیح داد:

«سهمیه 60 لیتری ماهانه بنزین افراد به ماه بعد منتقل خواهد شد و شهروندان در این خصوص دغدغه و نگرانی نداشته باشند.»

تور کیش

وی در ادامه افزود: «البته باید توجه داشت که پس از شش ماه، مازاد 360 لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود. این موضوع به این معنی است که پس از شش ماه و با ذخیره 360 لیتر  بنزین در کارت بنزین افراد؛ مابقی سوخت ذخیره شده در کارت حذف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلا 30 لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در ماه هفتم سهمیه 60 لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به 30 لیتر می‌رسد.»

سهمیه سوخت

کاهی افزود: «ممکن است فردی تا پایان ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت وی همان 360 لیتر باقی می‌ماند و موجودی کارت او افزایش پیدا نمی‌کند.»

یکی از باورهای غلط  و صد البته رایج عمومی این است که عده ای تصور می کنند اگر سهمیه بنزین هر ماه خود را مصرف نکنند سهمیه آن ها سوخته و به ماه بعد انتقال پیدا نمی کند. همین موضوع سبب شده بود که هر ماه چند روز قبل و بعد از واریز سهمیه بنزین صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری ایجاد شود.

امید می رود که با اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بیشتر رانندگان دیگر شاهد صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری به خصوص در روزهای قبل و بعد از واریز سهمیه بنزین نباشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان