استاندار: کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری امن است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اشتغالزایی را مهمترین برنامه دولت در کرمانشاه اعلام کرد و گفت: کرمانشاه جز ۱۰ استان امن کشور برای سرمایه‌گذاری است.

استاندار: کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری امن است

«هوشنگ بازوند» پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، مهمترین معضل استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: برای برطرف کردن معضل بیکاری باید همه مدیران دست به کار شوند، با هزار سخنرانی هیچ شغلی ایجاد نمی شود اما با یک سخنرانی می توانیم هزار شغل را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 1400 نرخ بیکاری کرمانشاه به میانگین کشوری می رسد، گفت: در پاییز سال 96 میانگین بیکاری در کرمانشاه 25.8 بود که این آمار به ترتیب در استان کرمانشاه در سال های 97 و 98 به 18.4 و 16.3 درصد رسید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پاییز امسال نرخ بیکاری در کشور 10.6 درصد بود، گفت: به دنبال کاهش سه درصدی آمار بیکاری کرمانشاه تا پایان امسال هستیم و در سال 2 سال آینده نیز پنج درصد آمار بیکاری را کاهش می دهیم.

بازوند با بیان اینکه هر سال هفت هزار و 500 نفر به جمعیت متقاضیان کار استان افزوده می شود، اظهارداشت: تمام تلاش خود را برای ثبات مشاغل ایجاد شده به کار می گیریم تا بیش از این به جمعیت بیکاران اضافه نشود.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند معضل بیکاری را برطرف کند، یادآور شد: به منظور ایجاد اشتغال در استان به دنبال جلب سرمایه گذاری و فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران هستیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در استان کرمانشاه گفت:‌ کرمانشاه از نظر امنیت سرمایه گذاری جز 10 استان برتر کشور محسوب می شود.

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: ما در تحریم کامل هستیم و امریکا تمام گلوگاه های اقتصادی ما را به عنوان یک‌ تروریست اقتصادی رصد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان زود در مقابل مسائلی که از سوی مدیران مطرح می شود گارد نگیرند، گفت: در صادرات مشکلاتی وجود دارد که صادرکنندگان باید آنها را برطرف کنند؛ باید بررسی کرد و دید که چرا بازار خود را در کشورهای مشترک المنافع از دست داده ایم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بازار عراق یک فرصت است، گفت: عراق در حال توانمند شدن است از این رو معلوم نیست که تا چه زمانی می توان از فرصت بازار آن استفاده کنیم؛ نباید اجازه دهیم فرصت صادرات به عراق از بین برود.

بازوند با بیان اینکه بانک ها به منظور کمک به تولید و صادرات یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده اند، اظهارداشت: باید قبول کنیم که بانک ها به اندازه 60 درصد در پروژه های اقتصادی استان شریک‌ هستند و کار ارزشمندی انجام داده اند.

در ادامه این مراسم ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه نسبت به رویه ایجاد شده برای صادرات کالا در مرزها انتقاد کرد و گفت: روند صادرات کالا به ویژه کالاهای کشاورزی باید توسط تجار اصلاح شود.

«خلیل حیدری» با تاکید بر اینکه صادرکنندگان پیش از ارسال کالای خود به مرز باید برای آن در کشور مقصد بازاریابی و نیازسنجی کنند، گفت: اکنون حضور بی رویه برخی از کالاهای کشاورزی در مرز پایانه های مرزی را به میدان میوه و تره بار تبدیل کرده است.

وی افزود: تجمع کالاهای کشاورزی در پایانه های مرزی منجر به کاهش محسوس قیمت ها، خرابی محصولات و متضرر شدن صادرکنندگان می شود.

در پایان این مراسم از مدیران عامل واحدهای تولیدی و صنعتی مانیزان، روژین تاک، سیمان سامان غرب، چینی کرد، آرد بیستون، شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، جهان فولاد غرب، پتروشیمی کرمانشاه، امید آرمان کردستان، جام پلاست، کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس، مهندسی قیر و آسفالت  غرب و شرکت برنج آرام همکار به عنوان صادرکنندگان برتر کرمانشاه تجلیل شد.

همچنین از هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، محسن دارابی رییس سازمان صمت استان، خلیل حیدری مدیرکل گمرک کرمانشاه و همچنین رضا سلیم ساسانی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه به عنوان حامیان صادرات استان تقدیر به عمل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان