وادا فعالیت آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه را هم ممنوع کرد

مسکو - ایرنا - آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) به دلیل گزارش‌های غیرواقعی آزمایشگاه ضددوپینگ روسیه به این نهاد بین المللی و احتمال دست داشتن این مرکز در دوپینگ سیستماتیک در ورزش روسیه، فعالیت آن را در مسکو ممنوع اعلام کرد.

وادا فعالیت آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه را هم ممنوع کرد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در گزارش دفتر مطبوعاتی وادا که در رسانه های روسیه منتشر شده است، اعلام شده که مجوز فعالیت آزمایشگاه ضددوپینگ مسکو به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

مجوز فعالیت آزمایشگاه ضددوپینگ مسکو در ماه نوامبر سال 2015 به تعلیق درآمده بود و این مرکز در ماه می 2016 باردیگر حق فعالیت برای آنالیز نمونه خون ورزشکاران به منظور صدور گواهی عدم دوپینگ آنان را به دست آورد با این وجود چند ورزشکار روس دوباره دوپینگی از آب درآمدند و وادا مدعی شد که گزارش های این مرکز غیرواقعی و ساختگی بوده است. 

سه شنبه هفته جاری بود که کارشناسان وادا به رئیس این سازمان توصیه کردند تا فعالیت آزمایشگاه ضددوپینگ روسیه در مسکو را به حالت تعلیق درآورد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اواسط آذر ماه، روسیه را به مدت چهار سال از حضور در تمامی رویدادهای ورزشی محروم کرد اقدامی که علاوه بر مسئولان ورزشی، خشم مقامات سیاسی روسیه را هم در پی داشت چرا که این تصمیم بدان معناست که پرچم و سرود ملی روسیه در رویدادهایی همچون المپیک 2020 و جام جهانی 2022 جایی نخواهد داشت و آن دسته از ورزشکاران روس که از نظر وادا سالم هستند می توانند با پرچم کمیته بین المللی المپیک در میادین ورزشی حاضر شوند.

تصمیم مذکور بدنبال اعلام عدم پاییندی سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه به قوانین وادا مبنی بر دستکاری اطلاعات تحویل داده شده به بازرسان وادا در ژانویه 2019، گرفته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان