تعاون و کار در هفته ای که گذشت/ تعیین سبد معیشت متناسب با تورم

تعیین سبدمعیشت کارگران با توجه به تورمی اعلامی از سوی مرکز آمار ، جزئیات اهداف ایجاد تعاونی جوانان،میزان خسارت مناطق سیل زده و جذب ۷۰ هزار نفر شاغل در مناطق آزاد ۲ سال آینده اخبار مهم این هفته تعاون و کار بود.

تعاون و کار در هفته ای که گذشت/ تعیین سبد معیشت متناسب با تورم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،تعاون،کار در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود. با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال یکی از مهمترین اخباری که تقریباً در هر هفته تکرار می شود بحث تعیین دستمزد سال آینده کارگران است.

 30دی ماه جلسه کمیته مزد با حضور نمایندگان کارگری و دولت برگزار شد و نمایندگان کارفرمایان در این جلسه حاضر نشدند. یکی از موضوعات مطرح در این جلسه تعیین سبد معیشت کارگری بود.

محمدرضاتاجیک،عضو کمیته مزد شورای عالی کار با اشاره به اینکه مقرر شد سبد معیشت با توجه به تورم اعلامی از سوی مرکز آمار به روز رسانی شود گفت: در حال حاضر دستمزدی که کارگران دریافت می کنند کمتر از نصف سبدمعیشت است.

از دیگر اخبار مهم این هفته تعاون کار محاسبه اضافه کار کارگران در بازنشستگی آنها بود. محمدحسن زدا، قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: اضافه‌کار کارگران در بازنشستگی موثر خواهد بود.

 یکی از مشکلات بازار کار نداشتن مهارت کافی از سوی فارغ التحصیلانی است که مدت های زیادی است در صف جویندگان کارقرار گرفته اند. علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار داوطلب به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد می‌شوند.

اوسط هاشمی گفت: از یک میلیون 500 هزار داوطلب حدود 45 تا 60درصد به بازار کار راه پیدا می‌کنند به دلیل اینکه مهارت آموخته اند.

سازمان فنی و حرفه ای در این هفته اخبار مهم و خوبی داشت. یکی از  آنها جذب70  هزار نفر شاغل در مناطق آزاد طی 2سال آینده بود.  رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای با اشاره به اینکه درصد ورود آقایان به دانشگاه از 63 درصد به 54 درصد کاهش یافته و درصد ورود خانم‌ها به 66درصد رسیده است گفت:طبق برنامه ظرف دو سال آینده بالغ بر 70هزار نفر شاغل در مناطق آزاد جذب خواهند شد.

خبر مهم دیگر این هفته جزئیات ایجاد تعاونی جوانان از سوی معاون جوان تعاون وزارت کار بود.

محمدکبیری، معاون وزیرکاردرباره تعاونی جوانان گفت:هدف اصلی از ایجاد تعاونی جوانان این است که بتوانیم تبعیض مثبتی میان تعاونی‌های جوانان و تعاونی‌های دیگر ایجاد کنیم تا جوانان بتوانند کسب و کارهای پایداری را ایجاد کنند.

 یکی دیگر از اخبار این هفته هم درباره میزان خسارت ناشی از سیل بود.

 کریم یاوری، مشاور و نماینده ویژه وزیر در رسیدگی به امور سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان درباره میزان خسارت های وارده به مناطق سیل زده گفت : خسارت های وارده به صورت کلی حدود سه هزار و سیصد میلیارد تومان است که در بخش های مختلف زیربنایی ، آب شهر و روستا و مناطق ، مسکن ، راه ، برق ، آموزش ، حوزه های کشاوری و عشایری ، انتظامی و غیره رخ داده که بیشترین خسارت به ترتیب با 580 میلیارد تومان به بخش راه ها ، 820 میلیارد تومان به بخش مسکن و در بخش کشاورزی 640 میلیارد تومان گزارش شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان