کدام خبرگزاری ۱۰ میلیارد دلار در سال درآمد دارد؟

در میان میلیون ها خبرگزاری که در سراسر  جهان مشغول به کار هستند نام چند خبرگزاری برای همگان آشنا است و به عنوان خبرگزاری های مرجع شناخته می شوند اما درآمد این خبرگزاری ها چقدر است؟

کدام خبرگزاری 10 میلیارد دلار در سال درآمد دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از معروف‌ترین خبرگزاری ها در سراسر جهان خبرگزاری بلومبرگ است که در ایالت متحده آمریکا مستقر است.

بلومبرگ نیوز در آغاز در سال 1990 توسط مایکل بلومبرگ و متیو وینکلر برای منتشر کردن خبرهای مالی تأسیس شد. در سال 2010 این رسانه بیش از 2300 ویراستار و خبرنگار در سطح جهان داشته است.

براساس آخرین گزارشات تعداد کارکنان این خبرگزاری در سال 2019 به 20 هزار نفر رسید و در آمد آن در سال 2019 نزدیک به 10 میلیارد دلار بوده است.

یکی دیگر از معروف ترین خبرگزاری های سراسر دنیا خبرگزاری گاردین است.

گاردین یک روزنامهٔ بریتانیایی است که از سال 1821 میلادی منتشر می‌شود. این روزنامه ابتدا در شهر منچستر منتشر و منچستر گاردین نامیده می‌شده‌است، اما از سال 1959 عنوانش به گاردین تغییر یافت و در سال 1964 نیز دفتر مرکزیش به لندن منتقل شد.

تعداد کارکنان این خبرگزاری 11 هزار نفر است و درآمد آن 8.8 میلیارد دلار است.

پس از خبرگزاری بلومبرگ باید از خبرگزاری رویترز نام برد؛ رویترز یک خبرگزاری بین‌المللی بریتانیایی و زیرمجموعهٔ شرکت تامسون رویترز است. دفتر مرکزی رویترز در لندن قرار دارد و اخبار سراسر دنیا را پوشش می‌دهد.

این شرکت در سال 1851 زمانی که بارون جولیوس دو رویتر شروع به ارسال خبرهای بازار سهام بین لندن و پاریس کرد بنیان نهاده شد.

تعداد کارکنان این خبرگزاری 25 هزار و 800 نفر است و درآمد آن 5.50 میلیارد دلار بوده است.

اسوشیتد پرس یکی دیگر از غول های صنعت رسانه است که یک آژانس خبرگزاری آمریکایی است و در سال 1846 توسط سردبیران 6 روزنامه برای کاهش هزینه‌های ارسال اخبار جنگ مکزیک تأسیس شد.

تعداد کارکنان این خبرگزاری 3 هزار و 200 نفر است و درآمد آن 568 میلیون دلار بوده است.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان