مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد؛

محدودیت شهرداری تهران در استفاده از نمک در برخی از معابر پایتخت

عطایی اقدامات شهرداری تهران برای برف روبی و نمک پاشی معابر به دلیل بارش شدید برف را تشریح کرد.

محدودیت شهرداری تهران در استفاده از نمک در برخی از معابر پایتخت

محدودیت شهرداری تهران در استفاده از نمک در برخی از معابر پایتختاصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین اقدامات انجام شده جهت برف روبی معابر مناطق 22 گانه پایتخت، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر شروع بارش‌ها از شب گذشته تمامی نیرو‌های خدمات شهری شهرداری تهران در مناطق 22 گانه در حالت آماده باش بودند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: با شروع بارش‌ها از شب گذشته و کم تردد بودن معابر، دستگاه‌های مکانیزه برف روب ما در معابر حساس و برف گیر مستقر شدند.

عطایی با اشاره به اینکه با شروع بارش‌ها تمامی ماشین آلات مکانیزه وارد عملیات برف روبی از سطح معابر برف گیر شدند، تصریح کرد: در کنار برف روبی نیرو‌های خدمات شهری نیز به برف تکانی درختان سطح مناطق پرداختند و با توجه به افزایش برودت هوا برای فردا و پس فردا، بر اثر یخ زدگی، شاخه‌های درختان نشکند.

او تأکید کرد: از شب گذشته تا به این لحظه هیچ معبری در پایتخت گزارش نشد که به دلیل انباشت برف مسدود شده باشد و شرایط به گونه‌ای بود که اگر هر فردی از سطح معابر گذر می‌کرد، متوجه بارش برف در خیابان نمی‌شد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر با توجه به سرمای پیش رو در ابتدای هفته آینده تمام نیرو‌های خدمات شهری شهرداری تهران در مناطق درگیر برف به دنبال محلول پاشی جهت جلوگیری از یخ زدگی معابر هستند.

عطایی در پاسخ به این سوال که کدام مناطق پایتخت بیشتر درگیر برف بودند، گفت: مناطق 1، 2، 3، 5 و 22 از جمله مناطقی بودند که بیشترین بارش برف در آن‌ها گزارش شد.

او ادامه داد: نیرو‌های ستادی، عملیاتی و زیرمجموعه شهرداران مناطق با توجه به وضعیت هوا نیز در آماده باش هستند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از معابر از نمک استفاده نمی‌شود و تنها شن پاشی می‌شود، گفت: ما در معابری مانند پل‌ها و سازه‌هایی از این دست با محدودیت استفاده از نمک به دلیل خاصیت خورندگی آن مواجه هستیم و به دلیل حساسیت موضوع در این معابر نیرو‌های خدمات شهری تنها از شن برای تسهیل تردد شهروندان استفاده می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان