افزایش تنش در خاورمیانه بازار شرکت های بیمه ای را سکه کرد

یکی از بزرگترین شرکت های کارگزاری بیمه و مشاوره ریسک جهان اعلام کرد، به دنبال حملات به تانکرها و تاسیسات نفتی منطقه در سال گذشته میلادی، میزان مراجعه مشتریان برای استعلام در مورد پوشش بیمه ای خشونت های سیاسی در منطقه خاورمیانه افزایش یافته است.

افزایش تنش در خاورمیانه بازار شرکت های بیمه ای را سکه کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یکی از بزرگترین شرکت های کارگزاری بیمه و مشاوره ریسک جهان اعلام کرد، به دنبال حملات به تانکرها و تاسیسات نفتی منطقه در سال گذشته میلادی، میزان مراجعه مشتریان برای استعلام در مورد پوشش بیمه ای خشونت های سیاسی در منطقه خاورمیانه افزایش یافته است.

گائورا باتناگار، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت مارش در این باره گفت: «از زمان حمله به تانکرها در تابستان سال گذشته میزان سوالات دو برابر شده است.»

وی افزود: «قبلا مشتریان خیلی دنبال پوشش بیمه ای ریسک های سیاسی نبودند یا آنها دنبال شرکت های بیمه ای خاصی که خرابکاری، اعمال تروریستی  یا خشونت های سیاسی را تحت پوشش خود قرار می دهند نبودند... به یکباره همه این عناصر دارای اهمیت شده اند و مشتریان ما بیشتر در مورد حمایت هایی که ما در این زمینه می توانیم ارائه دهیم سوال می کنند.»

تنش های نظامی در منطقه خلیج فارس در ماه جاری میلادی و پس از ترور سردار قاسم سلیمانی در حمله پهپادی ارتش امریکا و همچنین حملات موشکی ایران به مقر نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است. پیش از این اتفاقات نیز مواردی از حمله به تانکرها در آب های خلیج فارس و حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان گزارش شده بود.

سال گذشته و پس از حملات به تانکرها هزینه های بیمه ای اعزام کشتی ها به منطقه خاورمیانه افزایش یافته بود. اما به گفته باتناگار، درخواست ها برای پوشش بیمه ای ریسک هایی نظیر خرابکاری، تروریسم و جنگ در بخش های مختلف و نه تنها بخش دریانوردی افزایش یافته است. «این درخواست ها بخش املاک، پروژه های در حال اجرا و قراردادها را نیز شامل می شود... به ویژه اگر یک سرمایه گذار بین المللی قصد حضور در این بخش از جهان را داشته باشد.»

به گفته وی، شرکت مارش در طی 6 ماه گذشته بیش از 100 نفر را در منطقه خلیج فارس استخدام کرده و وی انتظار دارد فعالیت های شرکت به ویژه خدمات مشاوره ای، «انعطاف پذیری سایبری» و مدیریت ریسک در این منطقه افزایش بیشتری پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان