معاونت حقوقى ریاست‌جمهورى مرجع صحت انتخاب نامزدهاى هلال احمر نیست

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر در واکنش به سخنان اخیر درباره انتخاب دو نفر نامزد ریاست هلال احمر توسط شورایعالی جمعیت هلال احمر گفت: معرفی دو گزینه پیشنهادی ریاست هلال احمر به رئیس جمهور طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر کاملاً قانونی انجام شده است.

معاونت حقوقى ریاست‌جمهورى مرجع صحت انتخاب نامزدهاى هلال احمر نیست

حمزه فرج‌الهی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در واکنش به سخنان اخیر واعظی درباره انتخاب دو نفر نامزد ریاست هلال احمر توسط شورایعالی جمعیت هلال احمر اظهار کرد:  معرفی دو گزینه پیشنهادی ریاست هلال احمر به رئیس‌جمهور طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر کاملاً قانونی انجام شده است.

وی با اشاره به قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: مرجع صحت معرفی دو نفر به رئیس‌جمهور برای انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نیست و نهاد رسیدگی‌کننده طبق اساسنامه مشخص است.

این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر نسبت به برگزاری انتخابات برای معرفی دو نفر مدیر و مدبر اشاره ای نشده است بنابراین اعضای شورایعالی می‌توانستند این دو نفر را با نظر اکثریت شورایعالی به رئیس‌جمهور معرفی کنند اما در جلسه 23 آذر ماه مطابق روال گذشته و بر اساس اطلاعیه‌ای که اعلام کرده بودیم افراد واجد صلاحیت برای تصدی این پست ثبت‌نام کردند و از بین 9 گزینه 2 نفر با رای اعضای شورایعالی انتخاب و به رئیس جمهور معرفی شدند.

فرج‌الهی مقدم به اظهارات اخیر مبنی بر فرآیند غیرقانونی بودن انتخاب نامزدهاى ریاست هلال احمر توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری واکنش نشان داد و متذکر شد: ما در این زمینه، جامعه حقوقی کشور را به چالش دعوت می‌کنیم که طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر که مصوب مجلس شورای اسلامی است در‌خصوص نظر معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اظهار‌نظر کنند تا سره از ناسره مشخص شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از سوی دولت گزینه‌ای به ما تحمیل نشده است، تصریح کرد: تحمیل گزینه از سوی خارج از شورایعالی، با اصل استقلال در جمعیت هلال احمر منافات دارد و آنچه هم ما شنیده‌ایم در مورد افراد مطرح شده فقط در فضای رسانه‌ای بوده است.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور با انتقاد از تأخیر در امضای حکم رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: شورایعالی طبق قانون و پس از اعلام استعفای رئیس پیشین هلال احمر و با این نظر که ارائه خدمات عمومی و امدادی به جامعه متوقف نشود در جلسه عادی موضوع تعیین دو نفر برای ریاست هلال احمر را بررسی و به رئیس‌جمهور معرفی کرد اما با گذشت حدود 40 روز هنوز از سوی رئیس‌جمهور ریاست جمعیت هلال احمر منصوب نشده است.

فرج‌الهی مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به نقش کلیدی جمعیت هلال احمر در حوادث، سوانح و موج اخیر اتفاقات طبیعی، می‌طلبد حکم رئیس جمعیت هلال احمر هر چه زودتر صادر شود تا مردم و افکار عمومی هم در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان