دوستداران محیط زیست در روزهای برفی مهاباد به یاری پرندگان شتافتند

مهاباد- ایرنا- همزمان با شروع فصل سرما و بارش برف جمعی از دوستداران محیط زیست مهاباد در اقدامی ابتکاری و خودجوش چندین ظرف دانه‌خوری را برای پرندگان در این شهر آویزان کردند.

دوستداران محیط زیست در روزهای برفی مهاباد به یاری پرندگان شتافتند

با توجه به بارش سنگین برف و یخ بستن زیستگاه‌های آبی و احتمال گرسنه ماندن و تلف شدن پرندگان، انجمن «سبزاندیشان جوان» مهاباد در اقدامی ابتکاری با آویزان کردن دانه خوری‌های پلاستیکی در پارک «سیدقطب» این شهر به پخش دانه برای تغذیه پرندگان پرداختند.

یکی از اعضای انجمن «سبزاندیشان جوان» مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعی از دوستداران محیط زیست که مدتی قبل برای جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی در این شهر فراخوان داده بودند، با استفاده از این بطری‌ها اقدام به درست کردن دانه‌خوری‌های پلاستیکی کردند.

سامان محمدی افزود: سپس این دانه‌خوری‌ها را از گندم و ذرت شکسته پر کرده و آنها در تعدادی از درختان پارک «سیدقطب» برای استفاده پرندگان آویزان کردیم.

وی گفت: با دانه‌پاشی به شیوه سنتی، احتمال شکار پرندگان توسط برخی افراد و حیوانات وجود دارد و از این رو  اقدام به ساختن این دانه‌خوری‌های پلاستیکی کردیم.

وی اضافه کرد: این دانه‌خوری‌های پلاستیکی در جاهایی نصب شد که در دید عموم قرار دارد اما افراد به راحتی نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

وی از خانواده‌ها نیز خواست در این فصل از سال که پرندگان با کمبود مواد غذایی مواجه هستند با ظروف پلاستیکی دانه‌خوری‌هایی برای پرندگان بسازند و در محل‌های مناسب آویزان کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را نهادینه‌کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حمایت از پرندگان و سایر حیوانات در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد.

از چند روز قبل نیز با همکاری انجمن‌های زیست محیطی مهاباد، 2 مرکز جهت جمع‌آوری گندم و دانه برای پرندگان مهاجر در این شهرستان راه‌اندازی شد.

دمای هوای آذربایجان‌غربی بر اساس اعلام هواشناسی به طور میانگین 6 تا هفت درجه سانتی‌گراد کاهش یافته‌ و در بیشتر مناطق استان به زیر صفر درجه سانتی‌گراد رسیده است.

هم‌اکنون 10 تشکل زیست محیطی در مهاباد فعال است که برخی از آنها در روستاهای حاشیه تالاب‌های این شهرستان از جمله «قره‌داغ»، «خورخوره»، «قلعه‌حسن» و «بفراون» فعالیت می‌کند.

مهابادبا 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان